| کد خبر: 197193 |

◄ مسئولیت بزرگ رانندگان اتوبوس در حفظ ایمنی تردد مسافران اربعین

مسئولیت مهمی در حفظ ایمنی برگزاری مراسم اربعین به عهده رانندگان است.

تین نیوز

یک فعال بخش حمل و نقل جاده‌ای از رانندگان اتوبوس خواست با توجه به حجم بالای مسافرت‌های جاده‌ای در ایام اربعین، با رعایت قوانین و مقررات آمار تصادفات رانندگی در طی برگزاری این مراسم را به کمترین میزان برسانند.

به گزارش تین نیوز، حسین فرجی با اشاره به آمار اعلام شده از سوی مسئولان وزارت راه و شهرسازی در خصوص اختصاص 8 هزار دستگاه اتوبوس به زائران، گفت: این آمار نشان می‌دهد مسئولیت مهمی در حفظ ایمنی برگزاری مراسم اربعین به عهده رانندگان است.

بیشتر بخوانید:

این راننده اتوبوس افزود: اگر میانگین ظرفیت هر اتوبوس ۳۰نفر محاسبه شود، با توجه به تعداد اتوبوس‌های اختصاص یافته به زائران،2 میلیون و 400 مسافر با اتوبوس تردد می‌کنند که مسئولیت جانی آنان (با احتساب 2 راننده برای هر اتوبوس) بر عهده 16 هزار نفر از رانندگان است.

وی اظهار کرد: در عین حال اگرچه فعالان این صنف پشتوانه‌ای نداشته و مورد بی‌مهری و بی‌توجهی‌های زیادی قرار گرفته‌اند که از جمله آنها تفریحی شناخته شدن این شغل است اما با وجود تمام این کاستی‌ها، لازم است فعالان این بخش فراتر از همه قوانین و مقررات و بدون مقید شدن به  وجود پلیس راه و سامانه سپهتن، در هنگام رانندگی نسبت به رعایت کامل قوانین و مقررات رانندگی کوشا باشند.

فرجی تاکید کرد: بر این اساس همه ما رانندگان با خود بیندیشیم که این زائران با هزاران آرزو به عشق امام حسین عزم سفر کرده‌اند و ما باید به هر طریقی آنان را صحیح و سالم به مقصد برسانیم.

به گفته او با این باور و تفکر می‌توان آمار تصادفات را در این مراسم به کمترین میزان رساند.

به گزارش تین نیوز، این توصیه در حالی مطرح شده است که سازمان راهداری نیز طی اطلاعیه از مسافران اربعین خواست تا نکاتی را در سفر جاده‌ای مراسم اربعین رعایت کنند.

در اطلاعیه‌ای که در این زمینه منتشر شد، آمده است: زائران برای دسترسی به ناوگان اتوبوسی و اجتناب از تأخیر در سفر، از هر مرزی که از کشور خارج می‌شوند، از همان مرز به کشور بازگردند.

در بخش دیگری از این اطلاعیه تاکید شده است: بر اساس آمار و اطلاعات موجود پیش‌بینی می‌شود 24 تا 29 مهرماه دوره اوج بازگشت زائران اربعین حسینی به کشور باشد، لذا زائران سفرهای خود را برنامه‌ریزی کنند.

همچنین منوچهر سلمان زاده مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای نیز گفته است: سال گذشته ۶۵ درصد از مجموع زائران اربعین از طریق مرز مهران وارد عراق شدند که این امر موجب ازدحام و شلوغی بیش از حد این مرز شد و بر این اساس امسال مقرر شده است هر گونه عبور ناوگان سواری و اتوبوس از مرز مهران ممنوع شود.

وی با اشاره به اینکه مرزهای چذابه و خسروی امسال جایگزین مرز مهران شده است، اظهار داشت: سازمان راهداری برای عبور از مرز خسروی نیز تنها به اتوبوس‌های برون‌شهری مجوز خواهد داد.

به گفته این مقام مسئول، در حال حاضر ۱۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری در کشور وجود دارد که از این تعداد ۱۰ هزار و ۸۰۰ دستگاه عملیاتی است و از همین تعداد ۸ هزار دستگاه به ستاد اربعین برای جابه‌جایی زائران تعلق می‌گیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.