| کد خبر: 197154 |

صادرات ۳۷ هزار و ۴۶ تن کالای غیرنفتی از راه‌آهن آستارا

۳۷ هزار و ۴۶ تن کالای غیرنفتی به ارزش هفت میلیون و ۳۸ هزار و ۲۱۵ دلار در قالب ۶۰۹ واگن قطار، در نیمه نخست امسال از راه‌آهن این شهرستان به خارج از کشور صادر شده است.

تین نیوز

مدیرکل گمرک آستارا گفت: ۳۷ هزار و ۴۶ تن کالای غیرنفتی به ارزش هفت میلیون و ۳۸ هزار و ۲۱۵ دلار در قالب ۶۰۹ واگن قطار، در نیمه نخست امسال از راه آهن این شهرستان به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، رسول امیدی افزود: سرامیک، سیمان، سنگ و کلینگر از کالاهای صادره بوده و  ام دی اف، چوب و غلات به بارانداز راه آهن آستارا وارد شده است.

وی افزود: در نیمه نخست امسال ۱۱۳ هزار و ۱۸ تن کالا با یک‌هزار و ۸۰۰ واگن به ارزش ۳۴ میلیون و ۲۸۳ هزار و ۸۴۰  دلار به بارانداز راه آهن آستارا وارد و ۱۰ هزار و ۹۳۱  تن کالا با ۳۰۵ واگن به ارزش ۳۹ میلیون و ۹۶۱ هزار و ۵۱۵ دلار، از طریق آن بارانداز حمل و نقل شده است.

وی ادامه داد: بارانداز راه آهن آستارا هنوز به راه آهن رشت متصل نشده است و اکنون کالاها به شیوه حمل و نقل ترکیبی و با کامیون ها از بارانداز به نقاط مختلف ایران حمل می شود و بعد از تکمیل کریدور ریلی شمال-جنوب، حمل و نقل کالاها با قطار صورت خواهد گرفت.

راه آهن آستارا-آستارا بین ایران و جمهوری آذربایجان در فروردین ماه سال ۹۷ افتتاح شد و قطارهای باری روسیه و جمهوری آذربایجان از این مسیر ریلی به بارانداز راه‌آهن آستارای استان گیلان وارد و کالاها را تخلیه یا بارگیری می کنند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان واقع شده است و با جمهوری آذربایجان سه مرز ریلی، دریایی و زمینی دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.