| کد خبر: 197131 |

◄ دومینوی مرگبار تصادفات رانندگی

متقاضی سفر با حمل و نقل عمومی سال به سال کمتر شده و شرکت‌های مسافربری ضرر می‌کنند و برای جبران ضرر اتوبوس‌ها را می‌فروشند.

تین نیوز

در اکثر مواقع در عناوین خبری با موضوعاتی همچون این موارد که: مردم برای سفرهای برون شهری با خودروی شخصی سفر می‌کنند، تردد سواری در جاده‌ها بسیار زیاد و جاده‌ها تبدیل به خیابان‌های شهری شده‌اند، مواجه هستیم.

از سوی دیگر تیراژ خودروهای داخلی در بین خودروهای مصرفی مردم بالاست و از همه بیشتر پراید و در سوی دیگر قضیه در تصادفات، سواری‌ها بیشترین درصد را دارند و از همه بیشتر پراید!

بر این اساس پلیس دستور توقف تولید پراید را می‌دهد و این در حالی است که پراید خودرویی ارزان‌ و برای اکثریت مردم دست یافتنی است.

در عین حال متقاضی سفر با حمل و نقل عمومی سال به سال کمتر شده و شرکت‌های مسافربری ضرر می‌کنند و برای جبران ضرر اتوبوس‌ها را می‌فروشند و شیرازه شرکت‌ها به هم می‌ریزد.

در این بین شرکت‌ها یا مالکان اتوبوس به کارهای خلاف مثل قاچاق کالا یا حمل کالا بیش از حد متعارف یک وسیله مسافربر رو می‌آورند و برای نوسازی و ارتقای کیفیت خدمات هم  بی انگیزه می‌شوند.

همچنین کسی برای توسعه خدمات و رقابت در این جهت ترغیب نمی‌شود و ترمینال‌ها هم به روز نمی‌شوند و متعاقب آن مسافران خدمات خوبی دریافت نمی‌کنند و به دنبال راه‌های بی‌دردسرتر برای سفر هستند و به فکر خرید خودروی شخصی مثلا پراید می‌افتند.

از طرفی سوخت هم که ارزان است و هزینه یک باک بنزین کمتر از هزینه بلیت چهار نفر سرنشین می‌شود پس مشتری خودروهای داخلی زیاد می‌شود و  از همه بیشتر پراید!

در این اثنا کارخانه تولید کننده خودرو می‌بیند تقاضا برای خرید خودرو زیاد است همچنان تولید می‌کند و انگیزه‌ای برای ارتقای کیفیت ندارد چون برای همین محصول تا مدت‌ها پیش فروش کرده است و بازاریابی و جلب نظر مشتری لازم نیست و ...بازهم تردد سواری در جاده‌ها بسیار زیاد شده و جاده‌ها تبدیل به خیابان‌های شهری شده‌اند.

فهرست بالا می‌تواند طولانی‌تر بشود و یا تقدم و تأخر جملاتش تغییر کند.

این دور این باطل از کجا شروع شده و تا کی ادامه خواهد یافت؟

در هر حال تا زمانی‌که هزینه سفرهای شخصی  کمتر از سفر با حمل و نقل عمومی است هم تصادفات زیادی خواهیم داشت و هم حمل و نقل عمومی معیوب و بی کیفیت. یک نفر باید این دور تسلسل مرگ‌آور را قطع کند.

فروغ فاریابی

وبلاگ‌نویس
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.