| کد خبر: 197098 |

معاون برنامه ریزی دفتر توسعه منابع فیزیکی و امور عمرانی وزارت بهداشت:

◄ ساخت سنتی بیمارستان‌ها تاب آوری آن‌ها را زیر سوال برده است

در نخستین کنفرانس بین‌المللی بهبود تاب‌آوری بیمارستان‌ها و مراکز حیاتی مدیرکل امور عمرانی وزارت بهداشت یکی از بزرگ‌ترین مشکلات عدم تاب‌آوری بیمارستان‌ها در کشور را عدم وجود فرآیند خاص و کمبود نیروی متخصص ساخت در این بخش دانست.

تین نیوز

معاون برنامه ریزی دفتر توسعه منابع فیزیکی و امور عمرانی وزارت بهداشت یکی از بزرگ‌ترین مشکلات عدم تاب‌آوری بیمارستان‌ها در کشور را عدم وجود فرآیند خاص و کمبود نیروی متخصص ساخت در این بخش دانست.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، معظمی در نخستین کنفرانس بین‌المللی بهبود تاب‌آوری بیمارستان‌ها و مراکز حیاتی با بیان این مطلب که روش ساخت بیمارستان در ایران هنوز سنتی است، افزود: متأسفانه هنوز به فرآیند ساخت بیمارستان به صورت تخصصی در کشور ما توجه نمی‌شود که شاید عمده دلیل آن کم‌توجهی در ساخت باشد.

وی با تأکید بر این که بحث سرویس‌دهی بی‌وقفه بعد از حوادث باید بیش از هر چیز موردتوجه باشد، گفت: متأسفانه در بیمارستان‌های در حال ساخت و یا طراحی شده، تجهیز بیمارستان به سازه تاب‌آور لحاظ نشده زیرا تا پیش از برگزاری این کنفرانس شاید این مهم مورد توجه در ساخت نبوده است.

معظمی با بیان این نکته که اگر بتوان ملاحظات تاب‌آوری را مدنظر قرارداد می‌توان انتظار ارائه خدمات کافی پس از حوادث را از آن انتظار داشت، عنوان کرد: یکی از مواردی که در ساخت بیمارستان باید به دقت مورد توجه قرار بگیرد انعطاف‌پذیری سازه ساختمان است و پیش از ساخت باید به سوالاتی نظیر این که چگونه یک بیمارستان تاب آور بسازیم، چگونه با انتظار به حق جامعه در این خصوص پاسخ دهیم، بپردازیم.

معاون برنامه‌ریزی دفتر توسعه منابع فیزیکی و امور عمرانی وزارت بهداشت تأکید کرد: باید فرآیند ساختار یک مجموعه بیمارستانی که شامل سازه انعطاف‌پذیر است طی یک رویکرد جدید بازنگری شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.