| کد خبر: 197066 |

◄ تحقق وعده‌ مترویی هرماه یک ایستگاه

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران از تحقق وعده‌های مترویی شهرداری در افتتاح هرماه یک ایستگاه، خبر داد و گفت: افتتاح ایستگاه مترو امام حسین در اولین ماه از نیمه دوم سال، اولین گام در این جهت بوده است.

تین نیوز

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران از تحقق وعده‌های مترویی شهرداری در افتتاح هر ماه یک ایستگاه، خبر داد و گفت: افتتاح ایستگاه مترو امام حسین در اولین ماه از نیمه دوم سال، اولین گام در این جهت بوده است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، محسن پورسیدآقایی، ضمن ابراز امیدواری مبنی بر این‌که طبق وعده داده شده تا پایان سال هر ماه یک ایستگاه مترو را تکمیل و وارد مدار بهره‌برداری خواهیم کرد، گفت: ایستگاه مترو امام حسین از امروز آماده خدمت رسانی به همه شهروندان است.

وی با بیان اینکه، این ایستگاه با زیر بنای بیش از 10 هزار متر مربع و طول سکوی 140 متر؛ در ادامه 9 کیلومتر از بخش جنوبی خط 6 مترو قرار دارد که سه ایستگاه آن شامل دولت آباد، بعثت و میدان شهدا ، در ابتدای سال جاری به بهره برداری رسیده است، افزود: ایستگاه مترو امام حسین ادامه مترو خط 6 است که پیش از این تا ایستگاه مترو شهداء ساخته و مورد بهره‌برداری قرار گرفته بود.

پورسیدآقایی با اشاره به اهمیت ایستگاه امام حسین در اتصال خط 4 به خط 6، تصریح کرد: روش ساخت ایستگاه امام حسین(ع) کاملا زیر زمینی بوده و عمق آن به 36 متر می‌رسد که به عنوان یکی از عمیق‌ترین ایستگاه‌های متروی پایتخت محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ایستگاه امام حسین(ع) با خط 2 تقاطع دارد، تصریح کرد: با راه‌اندازی این ایستگاه، مسافران خط 6 متروی تهران علاوه بر خط 4 در ایستگاه میدان شهدا، از طریق ایستگاه امام حسین(ع)، به خطوط دیگر مترو دسترسی پیدا می‌کنند.

خط 6 متروی تهران به‌طول32 کیلومتر و 27 ایستگاه از منطقه دولت‌آباد در جنوب شرقی تهران آغاز و پس از عبور از مناطق پرجمعیتی مانند کیانشهر، بعثت، 17 شهریور، میدان خراسان، شهید محلاتی، میدان شهدا، میدان امام حسین (ع)، میدان سپاه، میدان هفت تیر، میدان ولیعصر (عج)، بلوار کشاورز، جلال آل احمد، نصر (گیشا)، شهرک آزمایش، مرزداران، اشرفی اصفهانی، پیامبر، شهید ستاری، آیت‌الله کاشانی عبور کرده و به منطقه کن و سولقان واقع در شمال غربی تهران می‌رسد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.