| کد خبر: 197052 |

۱۵ مسیر جدید برای قطارهای حومه‌ای تعیین شد

۱۵ اولویت را در سطح کشور برای راه اندازی مسیر‌های حومه‌ای در نظر گرفته‌ایم.

تین نیوز

معاون مسافری راه آهن گفت: ۱۵ اولویت را در سطح کشور برای راه اندازی مسیر‌های حومه‌ای در نظر گرفته‌ایم.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، میرحسن موسوی معاون مسافری راه آهن با بیان اینکه ذات قطارهای حومه‌ای در دنیا به گونه‌ای است که مسافران می‌توانند در آن نشسته و یا ایستاده به مقصد برسند، گفت: به دلیل آن که برنامه قطارهای حومه‌ای همواره در مسیرهای کوتاه قرار دارد بنابراین به طور معمول در ساعات اولیه صبح و پایانی روز مسافران مجبور هستند ایستاده به مقصد برسند.

او با بیان اینکه سعی کرده‌ایم با اضافه شدن واگن‌ها در مسیرهایی که میزان تقاضا در آن زیاد است، تا حد زیادی مشکل کمبود صندلی را برطرف کنیم، اظهار کرد: راه آهن با اضافه کردن واگن و ریل باس تا حدودی این مشکل را برطرف کرده اما نمی‌توانیم ذات چنین قطارهایی را به دلیل حجم زیاد تقاضا و مسافر حل کنیم.

موسوی توضیح داد: ۱۵ اولویت را در سطح کشور برای راه اندازی مسیر‌های حومه‌ای در نظر گرفته‌ایم که سعی خواهیم کرد با اضافه کردن ناوگان و همچنین قطار بتوانیم هرچه سریع‌تر این مسیر‌های جدید را وارد حوزه حمل و نقلی کنیم.بیشتر بخوانید: حرکت قطار‌های تهران - زاهدان و بالعکس، طبق برنامه انجام می‌شود

معاون مسافری راه آهن تصریح کرد: هزینه راه اندازی ۱۵ مسیر جدید را به دولت اعلام کرده و همچنین موانع موجود بر سر راه این قطار‌ها را معرفی کرده‌ایم و امیدواریم در آ‌ینده نزدیک با تأمین اعتبارات کافی بتوانیم این مسیر‌ها را راه اندازی کنیم.

او بیان کرد: راه اندازی قطار‌های حومه‌ای نیازمند تأمین اعتبارات بسیار زیاد است و ما سعی خواهیم کرد با راه اندازی شرکت قطار حمل و نقل حومه‌ای بتوانیم مشکلات موجود در این بخش را برطرف کنیم.

موسوی بیان کرد: به دلیل آن که قطار‌های حومه‌ای در مسیر‌های کوتاه قرار دارند و ظرفیت‌های آن به گونه‌ای است که مسافران در آن ایستاده یا نشسته هستند بنابراین در مقایسه با سایر قطار‌های جدید ارزان‌تر هستند در نتیجه نمی‌توانیم این قطار‌ها را با قطار‌های بین شهری مقایسه کنیم.

معاون مسافری راه آهن تأکید کرد: با ورود ناوگان‌های جدید و همچنین اختصاص بودجه به این قطار‌ها تا حدودی این نیاز را برطرف خواهیم کرد، اما به دلیل اینکه همواره تقاضا در این بخش وجود دارد نمی‌توانیم به طور کامل تمامی نیاز‌های مسافران را به ویژه در مقاصد نزدیک تهران مانند پرند و شهریار برطرف کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.