| کد خبر: 196940 |

وزیر راه‌وشهرسازی عنوان کرد:

◄ ناهماهنگی فرابخشی در حوزه ساخت هواپیمای مسافری

ما در بخش مسافری صنعت حمل و نقل هوایی یک مقدار ناهماهنگی فرابخشی داشته‌ایم گفت: این موضوع باعث شده تا ما در حوزه غیرنظامی جاماندگی داشته باشیم این در حالی است که اگر پابه‌پای بخش نظامی حرکت کرده بودیم امروز جایگاه به مراتب بهتری داشتیم.

تین نیوز

وزیر راه وشهرسازی با بیان این‌که ما در بخش ساخت هواپیمای مسافری در صنعت حمل و نقل هوایی یک مقدار ناهماهنگی فرابخشی داشته‌ایم گفت: این موضوع باعث شده تا ما در حوزه غیرنظامی جاماندگی داشته باشیم این در حالی است که اگر پابه‌پای بخش نظامی حرکت کرده بودیم امروز جایگاه به مراتب بهتری داشتیم.

به گزارس خبرنگار تین نیوز ، محمد اسلامی در مراسم هفتادمین سالگرد تاسیس دانشکده صنعت هواپیمایی کشور ی و آغاز سال تحصیلی جدید در جمع دانشجویان عنوان کرد: این دانشکده به لحاظ نقش موثری که در صنعت هوایی از گذشته تا به امروز داشته یک دانشکده متفاوت بوده است.

وی با تاکید بر این‌که وظیفه این دانشکده تامین و تربیت نیروی انسانی در حوزه صنعت هوایی است، عنوان کرد: در گذشته به دلیل قوانین و مقرراتی که در پذیرش دانشجو وجود داشت به مدت دو سال جذب دانشجو برای این دانشکده متوقف شد اما خوشبختانه با مصوبه شورای عالی اداری این مانع امروز دیگر وجود ندارد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که در دنیای پیشرفته امروز ایرلاین‌ها دانشجویان را رزرو می‌کنند که بعد از فارغ التحصیلی به این ایرلابن‌ها ورود کنند، گفت: ما امروز 50 هزار فرصت شغلی در صنعت هوانوردی داریم که روز به روز دامنه فعالیت آنها در حال گسترش است که یکی از دلایل گسترش این موضوع تحریم‌ها بوده است.

اسلامی با بیان این‌که اگر تحریم‌ها نبود ما امروز در صنعت هوایی به اینجا نرسیده بودیم، تصریح کرد: ما امروزه در صنعت هوانوردی کشور در حوزه طراحی، ساخت، تعمیرات و نگهداری حرفی برای گفتن داریم و این مهم به سادگی به دست نیامده، چرا که یکی از عوامل موثر تحریم بوده است این در حالی است که تحریم حتی اجازه ورود هواپیما و قطعات را به کشور را نداده است.

اسلامی با بیان این‌که با وجود تحریم ها در حوزه پهپاد جزو 5 جایگاه نخست دنیا هستیم اظهار داشت : متاسفانه در بخش مسافری یک مقدار ناهماهنگی بخشی داشته‌ایم که این موضوع باعث شده ما در این حوزه  تاحدودی جا بمانیم که امیدوارم این عقب ماندگی با تلاش و کوشش دانشجویان امروز این دانشکده برطرف شود.

وزیر راه وشهرسازی با تاکید بر این که ما نیازمند توسعه ناوگان هستیم تا بتوانیم فرصت مسافرت هوایی به اقصی نقاط کشور فراهم کنیم، افزود: امروز سهم ما در بازار حمل ونقل هوایی آن‌طور که باید و شاید بالا نیست به همین جهت ما باید در راستای افزایش سهمیه خود در بازارهای جهانی تلاش کنیم.

او گفت: اگر می‌خواهیم ظرفیت خود را از 30 میلیون مسافر یه 100 میلیون برسانیم باید جذب بیشتر نیروی انسانی را هدف قرار بدهیم چرا که ما از لحاظ ژئوپولوتیک در چهارراه استراتژیک جهان قرار داریم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.