| کد خبر: 196917 |

◄ تخلف شرکت‌های حمل و نقلی در دریافت کمیسیون از رانندگان

یک راننده کامیون خواستار مقابله مسئولان بخش حمل و نقل مرودشت و استان فارس با شرکت‌های حمل و نقلی خاطی این شهرستان شد.

تین نیوز

یک راننده کامیون خواستار مقابله مسئولان بخش حمل و نقل مرودشت و استان فارس با شرکت‌های حمل و نقلی خاطی این شهرستان شد.

به گزارش تین نیوز، کوروش فلاحی این مطلب را در شبکه‌های اجتماعی بیان کرد و گفت: چندی پیش با درخواست جمعی از رانندگان و کامیونداران شهرستان مرودشت جلسات مشترکی با اعضای انجمن صنفی شهرستان و استان، برای حل مشکلات صنفی برگزار شد.

او تاکید کرد: به‌روزرسانی کرایه حمل  کالا، اخذ کمیسیون‌های غیر متعارف به شیوه اعلان کرایه صافی، خودداری از پرداخت کرایه بعد از تحویل بارنامه به مدت طولانی(حداقل 10روز) و تحمیل هزینه تخلیه کود شیمیایی (کشاورزی) به رانندگان و نامشخص بودن نرخ آن که اکثراً در موقع تخلیه به درگیری بین رانندگان و کارگران منجر می‌شود و ... از جمله مشکلات مورد بحث در جلسات مشترک با مسئولان صنفی شهرستان و استان برگزار بود.

این راننده اظهار کرد: در این جلسات ضمن تذکر به شرکت‌های حمل و نقل خاطی، مسئولان صنفی قول مساعد داده بودند در صورت تکرار تخلفات، با شرکتهای متخلف طبق قانون برخورد شود اما نه تنها تاکنون تخلفات ذکر شده کنار گذاشته نشده بلکه تخلف آشکارتری بر آنها افزوده شده است.

به گزارش تین نیوز، فلاحی بیان کرد: طبق مصوبه شورای عالی ترابری، میزان کمیسیون کود شیمیایی 6 درصد از کل کرایه حمل به غیر از هزینه تخلیه، سهم شرکت‌های حمل و نقل به علاوه ۴ درصد سهم سازمان و در مجموع ۱۰ درصد است.

او تاکید کرد: در حال حاضر تخلف آشکاری دراین زمینه توسط شرکت‌های حمل و نقلی مرودشت انجام می‌شود بدین ترتیب که کمیسیون از هزینه تخلیه کود شیمیایی نیز دریافت می‌شود و مجموع کمیسیون دریافتی از رانندگان از 10 تا 11 درصد به ۱۴ درصد افزایش یافته است.

فلاحی گفت: اگر مسئولان مرتبط در شهرستان مرودشت و استان، توانایی مقابله با شرکت‌های حمل و نقل خاطی را نداشته و یا اراده‌ای در گرفتن حق مسلم صنف رانندگان ندارند آنان ناچار می‌شوند با تهیه طوماری شکوه خود را نزد ریاست قوه قضائیه ببرند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محسن متقین 0 0

    باسلام
    ۴درصد عوارض حمل کالا هیچ ربطی به راننده ندارد .واگر چه کرایه پایه مبنای محاسبات است .ولی ای مبلغ بعهده صاحب کالا است واصلا حق دریافت از راننده را ندارند .اصلا چرا باید به کرایه اضافه کنند ودرمقصد بعنوان مبلغ ناخالص ،انهم پس از چندین روز معطلی ودرگیری به راننده برگردانند؟!!
    باید بدنبال ساز و کاری بود که صاحبان کالا حقوق دولتی و هزینه های جانبی حمل را جداگانه وبدون دخالت راننده ومستقیمابه حساب ذی نفع ها واریز کنند.،؟!
    شرکت های حمل نقل هزینه کارگزاری وواسطه بودن خود را هم باید از صاحبان کالا دریافت کنند .اینکار فقط وقتی میسر است که سند رسمی حمل یعنی بارنامه توسط متصدی رسمی صدور سند های حمل مانند دفاتر اسناد رسمی سازمان ثبت اسناد صادر گردد و هزینه های صدور وحقوق دولت همزمان با صدور توسط صاحبان کالا یا نماینده آنها ویا راننده مستقیما به حسابهای مربوطه واریز شود .این سند رسمی نیز هنگام صادرشدن می‌بایستی تضمین پرداخت آن توسط یک سازمان رسمی صورت پذیرد وپس از انجام عملیات حمل وتایید آن پس از تخلیه از بانکهای طرف قراداد قابل وصول باشند.

  • حمید رضا خرمشاهی 0 0

    سلام وعرض ادب
    در پایانه های حمل مسافر تهران،سوله هایی در اختیار برخی شرکت ها قرار گرفته است که بار تجاری جمع اوری و با اتوبوس حمل می کنند.در برخی شهرها حداقل ظاهر را رعایت می کنند واجازه فعالیت چنین شرکت هایی را در داخل پایانه ها نمی دهند.