| کد خبر: 196867 |

مسافران مترو تهران پنج درصد افزایش یافت

امروز میزان ظرفیت مترو تهران ۵۴ درصد افزایش داشته است یعنی از سرفاصله بین ۵ تا ۶ دقیقه به سرفاصله ۳/۵ دقیقه رسیده ایم اما تنها رشد استفاده از این وسیله تنها ۵ درصد بود.

تین نیوز

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه ظرفیت مترو تهران در یک سال گذشته ۵۴ درصد افزایش یافته گفت: رشد استفاده از این وسیله نقلیه در این مدت تنها پنج درصد بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محسن پورسید آقایی  در نشست روز بدون خودرو تاکید کرد: امروز میزان ظرفیت مترو تهران ۵۴ درصد افزایش داشته است یعنی از سرفاصله بین ۵ تا ۶ دقیقه به سرفاصله ۳/۵ دقیقه رسیده ایم اما تنها رشد استفاده از این وسیله تنها پنج درصد بود.

وی ادامه داد: این یعنی اینکه راه حل مشکل تهران فقط توسعه حمل و نقل عمومی نیست و باید نسبت به وضع محدودیت برای خودروها هم اقدام کنیم تا این دو بال کنار هم مشکل تهران را حل کنند.

معاون شهردار تهران گفت:‌ ما با تعریض خیابان‌ها مخالفیم ‌و اعتقادمان این است که باید خیابان‌ها از خودروها گرفته شود و به شهر و شهروندان بازگردد؛ اصولاً تعریض خیابان‌ها راهکاری مثل اتوبان سازی است.

وی تصریح کرد: ما به موضوع خیابان کامل هم توجه کردیم یعنی از این پس خیابان فقط متعلق به خودروی شخصی نیست و باید همه مُدهای حمل و نقل عمومی مثل دوچرخه و خودروهای حمل و نقل عمومی از خیابان سهم داشته باشند.

پورسید آقایی گفت: از این پس در هر ماه در یک منطقه یک خیابان کامل را بازطراحی خواهیم کرد و به مردم تحویل می دهیم تا شهری زیست پذیرتر داشته باشیم.

وی افزود: همچنین دوچرخه های اشتراکی هم به میدان آمدند و امروز روزانه ۴ هزار نفر از دوچرخه های اشتراکی استفاده می کنند.

معاون شهردار تهران خاطرنشان کرد: شاید این عدد خیلی بزرگ نباشد اما شروع خوبی است زیرا ما کار را از صفر شروع کردیم و در هشت ماه گذشته تا کنون از آزادسازی نزدیک به ۱۴ تن کربن جلوگیری شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.