| کد خبر: 196841 |

◄ ضرر و زیان کامیونداران به دلیل کمبود و اتمام سهمیه سوخت

اکثر رانندگان به دلیل بدهی‌ و اقساطی که دارند مجبورند تمام ماه فعالیت کنند و این‌که به دلیل اتمام سوخت، بیکار شوند، مشکلات اقتصادی زیادی برایشان به وجود می‌آورد.

تین نیوز

یک راننده و کامیوندار از توقف فعالیت و خواب تعدادی ازکامیون‌ها به علت اتمام سهمیه سوخت در دهه‌های آخر هر ماه خبر داد.

به گزارش تین نیوز، این راننده در تماس با خبرنگار ما گفت: تخصیص سوخت به کامیون‌ها به گونه‌ای است که اغلب از روز بیستم هر ماه، سهمیه سوختشان به اتمام می‌رسد و رانندگان ناخواسته مجبور به عدم فعالیت و توقف می‌شوند.

بیشتر بخوانید: چند ایراد بزرگ به تخصیص سهمیه سوخت بر اساس پیمایش

وی افزود: پیشتر در چنین مواقعی کامیونداران امکان استفاده از کارت‌های آزاد جایگاه‌داران برای تامین سوخت مورد نیاز خود را داشتند اما با جمع‌آوری این کارت‌ها، با اتمام سهمیه سوخت آنان مجبور به توقف تا شارژ مجدد سهمیه سوخت خود هستند.

این راننده با بیان این‌که سهمیه سوخت برای ناوگان یخچالدار به دلیل این‌که موتور یخچال از موتور خودرو جدا بوده و در واقع دو موتور در نوع این ناوگان سوخت مصرف می‌کند، واقعا کفاف نمی‌کند، اظهار کرد: برای مثال بنده از بیستم ماه بیکار هستم و اگر هم سرویس بروم یک یا 2 بار مسافت نزدیک و با قرض کردن گازوئیل از همکاران این سرویس‌ها را انجام می‌دهم.

وی گفت: اکثر رانندگان به دلیل بدهی‌ و اقساطی که دارند مجبورند تمام ماه فعالیت کنند و این‌که به دلیل اتمام سوخت، بیکار شوند، مشکلات اقتصادی زیادی برایشان به وجود می‌آورد.

به گفته این راننده، افزایش سهمیه سوخت و یا فراهم کردن مجدد امکان استفاده از کارت‌های آزاد جایگاه‌داران می‌تواند راه حل این مشکل باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کورش فلاحی 0 0

    با سلام وخداقوت به عوامل محترم نشریه تین نیوز.
    یک ایراد اساسی دیگر به نحوه اختصاص سهمیه سوخت وارد است
    علاوه بر کاهش سهمیه سوخت اکثر ناوگان که منجر به کاهش فعالیت ناوگان میشود ان دسته هم که کاهش سهمیه سوخت ندارند عملا نمیتوانند در طول ماه از کل سهمیه اختصاص یافته استفاده کنند
    بدین صورت که مثلا به یک کشنده کفی اگر بیش از ۹۰۰۰ لیتر سوخت تعلق گرفت فرض کنید ۱۳۰۰۰ لیتر چون محدودیت برداشت سوخت وجود دارد ودر هر ۲۴ ساعت فقط ۳۰۰ لیتر حق برداشت وجود دارد عملا مابقی ان بدون استفاده میماند ودر اخر ماه از کارت سوخت حذف میشود وفقط جنبه تبلیغاتی دار د
    در نتیجه تنها راه حل این مشکل همان محاسبه دقیق بر حسب پیمایش ناوگان میباشد که در بر گیرنده همه پیمایشها اعم از بدون بار وبا بار بر پایه مصرف سوخت هر نوع کامیون محاسبه شود .