| کد خبر: 196836 |

◄ 6 روز تا بهره‌برداری از فاز اول فرودگاه عظیم پکن

طرح جامع فرودگاه مذکور که توسط مشاور چینی تهیه شده شامل 7 باند (6 باند سیویل و یک باند با کاربری نظامی) با ظرفیت 100 میلیون مسافر و 4 میلیون تن بار است.

تین نیوز

یک کارشناس هوانوردی از بهره‌برداری از فاز اول دومین فرودگاه بین‌المللی پکن تا آخر سپتامبر(8 مهر) امسال خبر داد.

به گزارش تین نیوز، داریوش نیکنام در این مورد گفت: بر اساس خبرهایی که از ساخت این فرودگاه اطلاع‌رسانی شده کمیسیون ملی ترمیم و توسعه این کشور، طرح  ساخت دومین فرودگاه بین‌المللی پکن (به‌عنوان هاب اصلی پایتخت چین در سال 2022)  را در دسامبر 2014 (آذر ماه 93) تصویب کرد.

وی  این مطلب را در شبکه‌های اجتماعی بیان کرد و افزود: در همان ماه عملیات اجرایی این فرودگاه آغاز شد و در کمتر از پنج سال فاز اول آن با هزینه بیش از 11 میلیارد دلار شامل چهار باند multi-directional  و ترمینال به وسعت یک میلیون متر مربع (طرح توسط مشاورین انگلیسی و فرانسوی)، بزرگترین ترمینال تک-سازه جهان (ترمینال مرکزی متصل به 6 کانکورس و به‌صورت  starfish )  با 79 استند با ظرفیت 75 میلیون مسافر و 2میلیون تن بار به پایان رساند و قرار است  طبق برنامه تا پایان 30 سپتامبر امسال به بهره‌برداری برسد.

نیکنام تاکید کرد: بر اساس اطلاعات منتشر شده در مورد این فرودگاه، طرح جامع فرودگاه مذکور که توسط مشاور چینی تهیه شده شامل 7 باند (6 باند سیویل و یک باند با کاربری نظامی)  با ظرفیت 100 میلیون مسافر و 4 میلیون تن بار است.

به گزارش تین نیوز، این کارشناس هوانوردی بیان کرد: همچنین قطار اکسپرس از مرکز شهر و برعکس مسافران را در کمتر از 20 دقیقه  (فاصله 50 کیلومتر تا میدان مرکزی شهر ) جابه‌جا می کند. قطار HS و قطار بین شهری نیز در آنجا توقف دارند.

 او تاکید کرد: با توجه به اطلاعات موجود، ترمینال به‌نحوی طراحی شده است که مسافر از ایستگاه بازرسی امنیتی تا گیت پرواز کمتر از 600 متر ( 8 دقیقه)  پیاده طی کند.

نیکنام گفت: رژیم بهره‌برداری فرودگاه هم جالب است، به‌طوریکه در حال حاضر نیز هواپیمایی کشوری چین 40 در صد از ظرفیت (پروازهای ورودی و خروجی) این فرودگاه را فقط به 2 خط هوایی بزرگ بین‌المللی چینی اختصاص داده است!

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.