| کد خبر: 196814 |

حذف نام شهدا از معابر اقدام کثیفی است

مدیران خاطی نسبت به جبران اشتباهات خود اقدام کنند.

تین نیوز

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: عملکرد بعضی از افراد در حذف نام شهدا کار بسیار کثیفی است، ما باید شهدای خود را ارج نهاده و از هر فرصتی برای گرامیداشت یاد و نام آنان بهره جوییم.

به گزارش تین نیوز به نقل از اروم نیوز، نادر قاضی پور  با اشاره به حذف نام شهدا از تابلوی برخی کوچه ها و خیابان ها در مناطق مختلف کشور، اظهار داشت: ما هرچه داریم، هم زندگی امروز خود و هم آینده فرزندان خودمان، از برکت وجود شهداست.

وی، افزود: امام حسین که اسوه و سرور شهیدان عالم است بیش از ۱۴۰۰ سال قبل در راه خدا به شهادت رسیده اما تمام مسلمانان دنیا با عشقی بی نظیر که به آن حضرت دارند هر ساله در ایام محرم الحرام و تاسوعا و عاشورای حسینی در غم شهادت آن حضرت و یاران باوفایش عزاداری می کنند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه نام و آثار شهدا را نباید به آسانی محو کنیم، عنوان کرد: در تمام برنامه ها و مراسم ها با نام و یاد شهدا مراسمات را آغاز و با نام آن ها به اتمام می رسانیم.

وی، با تاکید بر حفظ و زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا، گفت: نام تمامی اماکن عمومی اعم از خیابان ها، تونل ها، ورزشگاه ها، موسسات و اماکن آموزشی باید با نام شهدا مزین شده و این را به فرزندان خود بیاموزیم که والاترین نمونه و الگوی زندگی ما شهدای گرانقدرمان هستند.

قاضی پور، ضمن مذموم خواندن اقدام برخی از افراد در حذف نام شهدا از کوچه ها و خیابان ها، گفت: عملکرد بعضی از افراد در حذف نام شهدا کار بسیار کثیفی است، ما باید شهدای خود را ارج نهاده و از هر فرصتی برای گرامیداشت یاد و نام آنان بهره جوییم.

وی، تاکید کرد: ما باید از برخی کشورهایی که حتی مسلمان نبوده و کمونیست هستند همچون روسیه درس بگیریم، در حالی که سال های بسیار زیادی از جنگ جهانی اول می گذرد همچنان یاد و نام شهدای جنگ جهانی اول را در تمام اماکن و موزه های خود حفظ کرده و از آنان به بزرگی و عظمت یاد می کنند، حتی در بزرگترین موزه جنگ مسکو مشخصات کامل شهدای جنگ جهانی را ثبت کرده اند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ضرورت جبران این اقدام از سوی شهرداری های دخیل در حذف نام شهدا، اذعان کرد: انتظار داریم مسئولان دولت، شوراهای شهر، شهرداران و فرمانداران عزیز در پی جبران این کار باشند چراکه اگر شهدا نبودند در حال حاضر این مسئولان پشت میز خود نبودند و ما نیز نماینده مجلس نبودیم.

وی، گفت: اگر امروز مسئولان پشت میز نشسته اند و نادر قاضی پور نماینده ملت است، زیر سایه شهدایی همچون باکری ها به این جایگاه رسیده و باید ارزش و جایگاه خاصی برای شهدا قائل باشد.

قاضی پور، با اشاره به خدمات بسیج و سپاه در دوران پس از دفاع مقدس، در عمران و آبادانی شهرها و روستاها افزود: بسیج از جمله مردمی ترین نهادهای نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و در محرومیت زدایی از چهره شهرها، سدسازی، راهسازی، تامین آب شرب و عمران و آبادانی منطقه اقدامات قابل توجهی داشته است که شایسته تقدیر است.

منبع: اروم نیوز

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.