| کد خبر: 196758 |

مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) خبر داد؛

◄ انجام موفقیت آمیز تست گرم ایستگاه میدان شهدا تا امام حسین

ظرف چند روز آینده ایستگاه میدان امام حسین از خط شش متروی تهران راه اندازی و به مدار بهره برداری وارد می شود.

تین نیوز

مدیر عامل متروی تهران از انجام موفقیت آمیز تست گرم ایستگاه میدان شهدا تا امام حسین خبر داد و گفت: ظرف چند روز آینده ایستگاه میدان امام حسین از خط شش متروی تهران راه اندازی و به مدار بهره برداری وارد می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، این مراسم با حضور مجری، مدیران اجرایی و فنی و کلیه دست‌اندرکاران و ارکان پروژه برگزار شد.

علی امام، مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) نیز در این خصوص با اشاره به این‌که ایستگاه تقاطعی میدان امام حسین با خط دو متروی تهران تقاطع دارد، گفت: این ایستگاه در بخش جنوبی خط 6 مترو قرار دارد که نصب هشت عدد پله برقی و سه هوا ساز داخل ایستگاه نیز تکمیل شده است.

وی تصریح کرد: با راه‌اندازی این ایستگاه شهروندان جنوب شرقی تهران علاوه بر ایستگاه شهدا که با خط چهار تقاطع دارد، می‌توانند از طریق ایستگاه تقاطعی امام حسین به خط دو مترو نیز دسترسی یابند.

وی با اشاره به محدودیت های مالی پروژه، گفت:با وجود مشکلات و کمبود منابع مالی خوشبختانه با مدیریت هزینه توانستیم بخش تجهیزاتی شامل سیگنالینگ (سیستم کنترل اتوماتیک قطار)، سیستم تهویه، نصب هواساز، پست‌های برق و سیستم مخابراتی و کابل‌کشی را تکمیل و ایستگاه تقاطعی امام حسین را برای استفاده شهروندان آماده بهره برداری کنیم.

به گفته امام در تست گرم صورت گرفته سیستم برق رسانی به قطار و سیستم اتوماتیک حرکت آن در تونل و همچنین سامانه های سیگنالینگ، مخابرات و تهویه محدوده ایستگاه شهدا تا میدان امام حسین مورد بررسی قرار  گرفت و مشخص شد وضعیت این بخش از خط مطلوب است و آمادگی لازم برای بهره برداری وجود دارد.

امام همچنین به تکمیل و راه اندازی 20 عدد سامانه تهویه در محدوده دولت آباد تا میدان امام حسین اشاره و خاطر نشان کرد :با توجه به تکمیل و راه اندازی این سامانه ها از امروز سرفاصله حرکت قطارها در بخش جنوبی خط شش مترو از 25 دقیقه به 15 دقیقه کاهش می یابد.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، با اشاره به این که بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده از مهر ماه، هر ماه یک ایستگاه در خط هفت افتتاح خواهیم کرد، گفت: تا آخر امسال شش ایستگاه دیگر وارد مدار بهره‌برداری شده و مابقی ایستگاه‌های خط هفت شامل شش ایستگاه دیگر در سال 99 افتتاح خواهند شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.