| کد خبر: 196730 |

نماینده ولی فقیه در استان همدان:

«راه ابریشم» باید از تک بعدی بودن اقتصاد جلوگیری کند

اعضای شاه راه ابریشم باید زمینه ها را برای رشد اقتصادی متوازن در جهان فراهم کنند.

تین نیوز

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه راه ابریشم باید از تک محوری و تک بعدی بودن اقتصاد جلوگیری کند، گفت: اعضای شاه راه ابریشم باید زمینه ها را برای رشد اقتصادی متوازن در جهان فراهم کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، حبیب اله شعبانی موثقی در آئین افتتاحیه اجلاس جهانی «راه ابریشم» در همدان، با بیان اینکه سبقه اصلی نشست جهانی راه ابریشم توسعه اقتصادی است، اظهار کرد: تک محوری بودن اقتصاد در دنیا هزینه های زیادی برای کشورهای اسلامی و غیراسلامی ایجاد کرده است و جاده ابریشم باید اقتصاد را از حالت تک محوری خارج کند.

وی با بیان اینکه امروزه  ایران مورد تحریم های ظالمانه قرار گرفته است چرا که از منطق کشورهای استعمارگر پیروی نمی کند و این در حالیست که منطق امروز بشر در دنیا پشتوانه عقلی ندارد، عنوان کرد: اجلاس جهانی راه ابریشم باید از تک محوری بودن اقتصاد جلوگیری کرده و رشد متوازنی برای کشورهای حاشیه جاده ابریشم فراهم کند.

امام جمعه همدان بیان کرد: ایران به لحاظ شرایط استراتژیکی آمادگی زمینه سازی رشد اقتصادی برای خود و کشورهای حاشیه جاده ابریشم را دارد.

وی با بیان اینکه منطق جمهوری اسلامی ایرانی مبتنی بر منطق دینی و وابسته به تعاملات است، خاطرنشان کرد: در مسیر جاده ابریشم باید شرایط رشد اقتصادی متوازن برای همه کشورهای حاشیه این جاده فراهم شود تا به شرایط رشد متوازن که نشان دهنده عدالت واحد بشری است دست پیدا کنیم.

شعبانی موثقی با بیان اینکه فرهنگ کشور ما اسلامی بوده و اسلام آموزه های دینی و الهی است که با فطرت همخوانی دارد، گفت: تمام انسان ها با تقسیم بندی ها و زبان متفاوت دارای فطرت و داده های درونی مشترک بوده و انسانیت را پذیرا هستند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه از عقاید جمهوری اسلامی باید دفاع عقلانی کرد و این عقاید را به گوش جهانیان رساند، افزود: فضای رسانه حاکم در جهان مانع نشر عقاید جمهوری اسلامی ایران است.

شعبانی موثقی گردشگری را نقطه اساسی اجلاس جهانی راه ابریشم دانست و بیان کرد: امیدواریم این نشست به ثبت جهانی آثار تاریخی و طبیعی همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران و با سابقه تمدن ۳ هزار ساله کمک کند و در بحث گردشگری و جذب گردشگران باید القای فرهنگ‌ توجه کنیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه نشست راه‌ابریشم احیای یک فرهنگ و گفتگوی ادیان است، گفت: امیدواریم همدان با ۱۸۰۰ اثر تاریخی بتواند در این زمینه نقش خود را ایفا کند.

امیر خجسته با اشاره به اینکه انتظار ما این است که همدان با داشته‌های تاریخی و طبیعی، بحث ثبت جهانی آثار آن نهایی شود، گفت: حق همدان این است که حداقل یک اثر ثبت جهانی داشته باشد بنابراین بنده از دبیرکل یونسکو می خواهم ثبت جهانی یکی از آثار همدان را قطعی کند و نام همدان را در دنیا ببینیم.

وی با بیان اینکه هر چند وزیر میراث فرهنگی قول این کار را داده است، عنوان کرد: موانع موجود بر سر راه ثبت جهانی تپه هگمتانه و غارعلیصدر برداشته شده است.

خجسته با اشاره به اینکه همدان میزبان چندین برنامه بین المللی بوده است، گفت: امیدواریم این مهم هر چه سریع‌تر صورت پذیرد و شاهد ثبت جهانی یکی از آثار همدان باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.