| کد خبر: 196671 |

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد؛

بهره برداری متروی بهارستان-اصفهان تا پایان دولت دوازدهم

متروی بهارستان – اصفهان تا سال ۱۴۰۰ و پایان دولت دوازدهم به بهره برداری می‌رسد.

تین نیوز

 وزیر راه و شهرسازی گفت: متروی بهارستان – اصفهان تا سال ۱۴۰۰ و پایان دولت دوازدهم به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، محمد اسلامی  پس از بازدید از مراحل ساخت و تکمیل متروی شهر جدید بهارستان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه قطار برقی بهارستان یک مطالبه مردمی است، اظهار داشت: ریل‌های کنونی مترو بهارستان موقتی است و به منظور انتقال تراورس ها و تنظیمات مترو از متروی اصفهان قرض گرفته شده است.

وی در پاسخ به این سوال که برخی شایعات حاکی از این است که ریل مورد استفاده در متروی بهارستان ملی نیست و قراردادی با شرکت ترکی بسته شده است، ابراز داشت: ذوب آهن از ۲۰ سال پیش طی پروژه ای وارد تحقیقات برای ساخت ریل راه آهن برای مصرف داخلی کشور شده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ما به شکل انبوه از ذوب آهن اصفهان ریل خریداری کردیم، ابراز داشت: ما سه نوع ریل برای قطارهای شهری (مترو)،  شریان اصلی راه آهن به منظور حمل بار و برای قطارهای پرسرعت از این شرکت درخواست کردیم و محموله ای که دیروز از ذوب آهن تحویل گرفتیم نیز از  نوع ریل داخلی بوده است.

وی اضافه کرد: برای متروی بهارستان نیز ذوب آهن اعلام آمادگی کرده است و قرارداد میان شرکت شهرهای جدید و این شرکت بسته شده است که به محض آمادگی و تحویل ریل‌ها در متروی بهارستان مورد استفاده  خواهد بود.

اسلامی در پاسخ به این سوال در ارتباط با طول کشیدن اتمام ساخت متروی بهارستان  گفت: منابع ما محدود بوده است ضمن اینکه باید به این نکته دقت کنیم که در دوران‌های مختلف نیز اولویت‌های حمل و نقلی کشور به دلیل شرایط جا به جا می شود.

وی با تاکید بر اینکه امروز مانعی بر سر راه افتتاح قطار شهری بهارستان نیست، گفت: امروز کارهای اساسی قطار شهری بهارستان تشکیل شده است و هر نوع هزینه آن را نیز ما تامین خواهیم کرد و امیدواریم تا سال ۱۴۰۰ به این پروژه به بهره برداری برسد.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.