| کد خبر: 196644 |

معاون وزیر راه و شهرسازی:

طرح ساماندهی پایانه مرز رازی خوی دو سال آینده تکمیل می شود

معاون وزیر راه و شهر سازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور از تکمیل طرح ساماندهی پایانه مرزی خوی تا دو سال آینده خبر داد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهر سازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور از تکمیل طرح ساماندهی پایانه مرزی خوی تا دو سال آینده خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، عبدالهاشم حسن نیا در جلسه بررسی مسایل و مشکلات پیش روی مرز رازی خوی اظهارداشت: طرح ساماندهی پایانه رازی تا ۲۴ ماه آینده تکمیل می شود و برای احداث مرحله دوم و سوم این این پایانه مرزی یک هزار میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه تا یک ماه آینده با مشخص شدن پیمانکار فاز دوم این طرح آغاز می شود گفت: تا اتمام کامل طرح مسیرهای موقت در این پایانه برای تسهیل در تردد و امور ایجاد می شود.

حسن نیا با تاکید بر اینکه با تردد سالانه یک میلیون نفر مسافر از پایانه رازی این پایانه از اهمیت زیادی برای کشور برخوردار است گفت: پایانه رازی با توجه به اینکه نزدیکترین مسیر ارتباطی کشور به ترکیه و اروپا است و سالانه بیش از یک میلیون نفر مسافر از این مسیر تردد می کنند از اهمیت بسیار مهمی برخوردار است، این مسیرفعلا مسیر تردد مسافر است سعی می کنیم  در آینده نزدیک به مسیر ترانزیت کالانیز تبدیل شود.

مهدی میر اشرفی رئیس کل گمرک ایران هم در این نشست با اشاره به موقعیت و اهمیت این گمرک به عنوان تنها گمرک ریلی و زمینی مشترک در کشور از پیگیری ۲۴ ساعته شدن مرز رازی هم خبر داد و افزود: در این زمینه اقدامات لازم برای هماهنگی با طرف ترک از لحاظ زمانی و تکمیل زیر ساختها لازم برای فعالیت ۲۴ ساعته شدن مرز رازی - کاپی کوی صورت می گیرد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی نیز گفت: آذربایجان غربی با دارا بودن ۵ پایانه با ۳ کشور مرز مشترک دارد و سالانه حدود ۴ میلیون مسافر از پایانه های استان تردد دارند و سالیانه ۸۰۰ میلیارد ریال برای ساماندهی پایانه های مرزی استان هزینه می شود.

ارسلان شکری با بیان اینکه پایانه مرز رازی خوی از فعالترین پایانه های مرزی کشور است عنوان کرد: پایانه مرزی رازی مهمترین گذر برای تردد مسافران بین ۲ کشور جمهوری اسلامی ایران و ترکیه به شمار می رود و باید تمام تلاش خود را برای تسهیل تردد مسافران و کیفی سازی خدمات بکار گیریم.

حسن نیا معاون وزیر راه و شهر سازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور همچنین در سفر به خوی از روند تعریض و آسفالت جاده خوی به ایواوغلی و پل در دست ساخت مهلذان بازدید کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در این بازدید گفت : تاکنون در حدود ۱۷ کیلومتر از محور خوی به ایواغلی ۴ بانده و آسفالت شده است.

وی پیشرفت احداث پل مهلذان را هم ۳۸ و نیم درصد اعلام کرد و گفت: پل ۵ دهنه ۲۲ متری مهلذان پل ارتباطی بین شمال و مرکز استان در این محور قرار دارد که تا پایان امسال تکمیل و به بهر برداری می رسد.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.