| کد خبر: 196634 |

کردستان ۱۶۰۸ سهم در جذب یارانه دستمزد دارد

سهم این استان در جذب یارانه دستمزد یک هزار و ۶۰۸ نفر است که باید تمامی دستگاه های ذیربط در راستای جذب ۱۰۰ درصدی این سهمیه تلاش کنند.

تین نیوز

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: سهم این استان در جذب یارانه دستمزد یک هزار و ۶۰۸ نفر است که باید تمامی دستگاه های ذیربط در راستای جذب ۱۰۰ درصدی این سهمیه تلاش کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، برهان صلواتی اظهار داشت: یارانه دستمزد به عنوان چهارمین برنامه‌ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای پایین کشیدن آمار دانش آموختگان بیکار در کردستان همزمان با هفت استان پایلوت اجرای این طرح آغاز شده است.

وی اظهار داشت: براساس این طرح، اگر کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی برای بیکاران شغل اول یا با سابقه بیمه کمتر از سه ماه شغل ایجاد کنند، تا یک سال می‌توانند ۳۰ درصد از حقوق و مزایای نیروی کار فرد جذب شده را از دولت دریافت کنند؛ در واقع اگر کارفرما سه نیروی بیکار را شاغل کند حقوق یکی از آنها رایگان و پرداخت آن بر عهده دولت خواهد بود.

صلواتی با بیان اینکه این طرح توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان‌ها و با نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سراسر کشور اجرا می‌شود، افزود: طرح یارانه دستمزد براساس حمایت از مناطق غیر برخوردار از اشتغال با اولویت مناطق کم برخوردار و مناطق غیر برخوردار از اشتغال ابلاغ شده است.

وی اضافه کرد: هدف از اجرای این طرح کاهش هزینه‌های بکارگیری نیروی کار برای کارفرما به منظور پایداری تولید و اشتغال، افزایش فرصت اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در بازار کار، ارتقای سطح سرمایه انسانی کارگاه‌های فعال بخش خصوصی و تعاونی در مناطق کم برخوردار است.

 وی تاکید کرد: مشکل اصلی ما اشتغال جوانان و طیف سنی زیر ۳۵ سال است بنابراین کارفرمایان با جذب این افراد مشمول مشوق‌ها قرار می گیرند و براساس قانون ۳۰ درصد از هزینه کارفرمایان توسط تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت می شود.

صلواتی اضافه کرد: کارفرمایانی که قصد جذب نیروی جدید دارند می توانند با مراجعه به اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی کردستان و شهرستان ها با ارائه مدارک پس از بررسی در کمترین زمان نیرونی جدید زیر ۳۵ سال و دیپلم به بالای شغل اولی جذب کنند و به دلیل جذب این نیرو بمدت یک سال تحت پوشش ما خواهد بود.

دولت تدبیر و امید با چهار طرح کارورزی، مشوق بیمه کارفرمایی، مهارت‌آموزی و یارانه دستمزد گام‌های مهمی در استان کردستان و در راستای کاهش بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی برداشته است.

براساس آمارهای رسمی نرخ بیکاری در این استان امسال نسبت به سال گذشته رشد خوبی داشته به طوری که بهار سال ۹۷ نرخ بیکاری ۱۳ درصد بود که امسال به ۱۲/۵ درصد رسید و نرخ مشارکت هم در بهار سال گذشته ۴۲/۵ درصد بود که سال جاری به ۴۳/۳ درصد یعنی هشت دهم درصد رشد رسید و این اتفاق علیرغم تحریم ها و مشکلات اقتصادی پیش آمده قابل تحسین است.

منبع: خبرگزاری ایرنا
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.