| کد خبر: 196454 |

ساماندهی سرویس مدارس بندرعباس در سامانه کشوری

ساماندهی سرویس‌های مدارس بندرعباس در سامانه جامع کشوری پایش حمل و نقل دانش آموزی آغاز شده است.

تین نیوز

 ساماندهی سرویس‌های مدارس بندرعباس در سامانه جامع کشوری پایش حمل و نقل دانش آموزی آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سامانه پایش ناوگان حمل و نقل دانش آموزی (سپند) سامانه جامعی است که با همکاری آموزش و پرورش و پلیس راهور و با تفاهم نامه ای بین دو وزارت خانه  آموزش و پرورش و وزارت کشور طراحی شده است.

در این راستا شرکت های حمل و نقل مدارس، رانندگان، والدین دانش آموزان و حتی مدیران مدارس ملزم به ثبت نام در این سامانه هستند.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، ثبت نام در سامانه سپند و طی کردن مراحل تخصیص سرویس ایاب و ذهاب برای دانش آموزان هم‌زمان با سایر شهرهای سراسر کشور در بندرعباس نیز آغاز شده است.

این در حالی است که فرآیند اولیه ثبت نام سرویس مدارس برای همگان اعم از والدین تا رانندگان و مدارس در سراسر کشور از طریق سامانه سپند است.

هر ساله و طبق دستورالعمل آیین نامه دانش آموزی در هر شهر کارگروهی با عنوان کارگروه ماده ۱۸ متشکل از یک نفر نماینده اداره آموزش و پرورش شهر، یک نفر نماینده از والدین عضو شورای انجمن اولیا و مربیان شهر و یک نفر نماینده شهرداری و حسب مورد بخشداری هاست، تشکیل می شود که نرخ پیشنهادی سرویس مدارس با نظر و مشورت اعضای این کارگروه مشخص می شود اما تأیید و تصویب نهایی نرخ سرویس مدارس در شورای اسلامی شهر صورت می گیرد.

با توجه به آنالیزهای انجام شده دال بر توقف نرخ سرویس مدارس از سال ۹۴ تاکنون از سوی سازمان حمل و نقل و شهرداری نماینده این سازمان در جلسه کارگروه ماده ۱۸ خواهان افزایش بیش از ۱۵ درصدی نرخ سرویس مدارس بوده است، اما با رأی و نظر اکثریت اعضاء این کارگروه و نهایتا شورای اسلامی شهر  بندرعباس شاهد افزایش ۱۵ درصدی نرخ مصوب بودیم.

هر ساله از سوی سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر به صورت دوره ای و در بازه زمانی تعیین شده و مشخص بازرسی به صورت مستمر از سرویس مدارس صورت می گیرد و تمامی مدارک رانندگان و خودروها بررسی می شود.

رانندگانی که گواهینامه پایه سوم نیز دارند، با شرط اینکه دو سال از مدت زمان اخذ گواهینامه آنها گذشته باشد و همچنین پشت مدرک رانندگی آنها محدودیتی درج نشده باشد می توانند حمل و نقل دانش آموزان را انجام دهند و در سامانه سپند برای اخذ مجوز سرویس مدارس ثبت نام کنند.

با همکاری پلیس راهور اگر خودرویی به صورت متفرقه و آزاد اقدام به جابه‌جایی دانش آموزان در قالب سرویس مدرسه کند اعمال قانون خواهد شد.

سازمان حمل و نقل از آغاز تاریخ شروع ثبت نام رانندگان، شرکت ها و والدین کار اطلاع رسانی را از طریق فضای مجازی و سایت سازمان با تهیه خبر و اطلاعیه انجام داده است. 

این سازمان فعالیت‌های مربوط به سرویس مدارس را طبق چارچوب و قوانین تعیین شده از سوی وزارت کشور انجام می‌دهد.

 طبق قانون کلیه امور مربوط به حمل و نقل دانش آموزان به عهده سازمان مدیریت حمل و نقل نبوده و این سازمان مؤظف به شفاف سازی آن بخش از فعالیت های مربوط به خود بوده که خوشبختانه تاکنون هیچ جای ابهام و نقطه کوری در آن دیده نشده است.

شهروندان می توانند سؤالات خود را  به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۷۶۱۷۶۱ ارسال کرده، تا سازمان ضمن تماس با آن‌ها توضیحات لازم را ارائه کند.

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.