| کد خبر: 196438 |

واکنش رییس اتحادیه تعاونی‌های مسافری به احتمال گرانی بلیت اربعین

رییس اتحادیه تعاونی‌های مسافری در واکنش به احتمال افزایش قیمت بلیت اتوبوس برای سفرهای زائران اربعین به سمت‌ مرزهای ایران و عراق، گفت: هنوز قیمت قطعی مشخص نشده و احتمال افزایش قیمت وجود دارد اما هیچ مشکلی برای سرویس‌دهی و ارائه خدمات به زائران نداریم.

تین نیوز

رییس اتحادیه تعاونی‌های مسافری در واکنش به احتمال افزایش قیمت بلیت اتوبوس برای سفرهای زائران اربعین به سمت‌ مرزهای ایران و عراق، گفت: هنوز قیمت قطعی مشخص نشده و احتمال افزایش قیمت وجود دارد اما هیچ مشکلی برای سرویس‌دهی و ارائه خدمات به زائران نداریم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، هر ساله در ایام اربعین بسیاری از مردم ایران و شیعیان سایر کشورها به سمت عراق می‌روند و مسیر نجف تا کربلا را پیاده روی می‌کنند که تقریبا تعداد زائران به حدود دو تا ۲/۵ میلیون نفر در این ایام می‌رسد.

احمدرضا عامری رییس اتحادیه تعاونی‌های مسافری درباره برنامه‌ها و جزییات ارائه خدمات به زائرانی که از شهرهای ایران به عراق می‌خواهند سفر کنند، گفت: با توجه به ناوگان ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوسی که در کشور در سه کلاس VIP ۲۵ نفره، ۳۰ نفره و اتوبوس‌های بیش‌تر از ۴۰ نفره هیچ مشکلی برای سرویس‌دهی و ارائه خدمات به زائران حسینی نداریم اما هنوز مذاکرات و جلسات ادامه دارد و قیمت بلیت اتوبوس از مبداهای مختلف به سه نقطه مرزی مهران، شلمچه و چذابه مشخص نشده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا با توجه به مشخص نشدن قیمت، احتمال افزایش آن وجود دارد یا خیر؟ افزود: احتمال همه چیز وجود دارد و همه جزییات آن پس از نهایی شدن، اعلام خواهد شد.

داشتن شرایط سنی برای اتوبوس‌های عازم عراق

رییس اتحادیه تعاونی‌های مسافری ادامه داد: با توجه به مذاکرات صورت گرفته، مقرر شد که فقط اتوبوس‌هایی وارد خاک عراق شوند که کمتر از ۵ سال از تولید آن‌ها می‌گذرد تا کیفیت خدمات رسانی ارتقاء پیدا کند.

عامری با بیان اینکه برخی در این روزها با توجه به شلوغی مرزها و ازدحام جمعیت سوء استفاده می‌کنند: تصریح کرد: قطعا در این میان برخی ممکن است تخلف کنند و باعث آزار و اذیت مردم شوند که قطعا با گزارش‌ آن‌ها با دستگاه‌های نظارتی مانند وزارت راه، پلیس راه، سازمان راهداری و... قطعا با متخلفان برخرد خواهد شد.

اما زائران نیز باید به این نکته توجه لازم را داشته باشند که ممکن است مشکلات پیش‌بینی نشده‌ای هم به وجود آید مثلا ظرفیت مرزی مانند مهران حدود ۲۰۰ هزار نفر است اما برنامه‌ریزی زائران اگر در روزهای بازگشت به کشور قدری درست نباشد ممکن در یک ساعت ۳۰۰ هزار نفر در این نقطه مرزی تجمع کنند و چنین مسئله‌ای می‌تواند همه برنامه‌ریزی‌های ما را بهم بریزد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.