| کد خبر: 196419 |

◄ نمایشگاهی ۲۰ ساله، پله پرش صادرات کفش ایران

سفیر ایران در روسیه، سنایی حضور پرقدرت و دائمی شرکت‌های ایرانی را عامل موفقیت و ثبات صادرات محصولات چرمی دانستند و خاطر نشان کردند با حضور شرکت‌های کوچک و انفرادی صادرات این محصولات و برند‌سازی به سختی امکان‌پذیر است.

تین نیوز

سفیر ایران در روسیه، حضور پر قدرت و دائمی شرکت‌های ایرانی را عامل موفقیت و ثبات صادرات محصولات چرمی دانستند و خاطر نشان کردند با حضور شرکت‌های کوچک و انفرادی صادرات این محصولات و برند‌سازی به سختی امکان‌پذیر است.

به گزارش تین نیوز، نمایشگاه چرم و کفش روسیه (موس شوز) هر ساله در مسکو برگزار می‌شود.

KAFSH2134444.jfif

نخستین دور از نمایشگاه‌های موس شوز به سال ۱۹۹۷باز می‌گردد. حضور پایون ایران در نمایشگاهی که بیش از ۲۰ سال قدمت دارد، از اهمیت بسیاری برخوردار است.

نمایشگاه موس شوز را بیشتر بشناسیم

MOS SHOES۲۰۱۹ از جمله نمایشگاه‌هایی است که هر ساله در مسکو روسیه برگزار می‌شود. نخستین دور از نمایشگاه‌های موس شوز به سال ۱۹۹۷باز می‌گردد.MOS SHOES 2019 با بیش از دوازده هزار بازدید‌کننده و بیش از ششصد شرکت‌کننده از بیست و هفت کشور دنیا امسال ۱۹ تا ۲۲ شهریور در مسکو برگزار شد.

جمهوری اسلامی ایران امسال با پاویونی برابر ۱۲۰ مترمربعی در این نمایشگاه شرکت کرد. مجری برگزاری پاویون ایران، شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران و مجری اعزام هیات تجاری ایران با شرکت مدیریت تجارت پارس کارن بود.

KAFSH213452.jpg

شش شرکت برتر چرمی ایران

شش شرکت با نام‌های تجاری زیر در این پاویون شرکت نمودند.

۱.آرکا چرم مهاجر در زمینه تولید چرم سبک و سنگین

۲.شرکت پاما (پیام طلوع ایرانیان)

۳.شرکت تعاونی تچر کفش(از تعاونی‌های برگزیده استان تهران)

۴.شرکت تعاونی اتحادیه کفش دست دوز

۵.اتحادیه کفاشان دست دوز تهران

۶.شرکت بازرگانی اوژن

روز اول نمایشگاه چرم و کفش روسیه (MOS SHOES)

KAFSH213824888.jpg

 

روز اول نمایشگاه چرم و کفش روسیه (موس شوز) با حضور سهراب سلیمی مدیرکل حوزه ریاست سازمان توسعه تجارت، حمیدرضا آملی مدیر داخلی نمایشگاه‌های شرکت سهامی، سرکار خانم آلکساندرا ریاست اتحادیه چرم و کفش روسیه، خانم تاتیانا رئیس نمایشگاه موس شوز، علیرضا جعفری رئیس مرکز چرم و کفش ایران در روسیه و تولید‌کنندگان چرم و کفش ایران و پاویون ایران افتتاح شد.

روز دوم نمایشگاه چرم و کفش روسیه (MOS SHOES)

علیرضا جعفری رئیس مرکز چرم و کفش ایران در روسیه در ارتباط با نمایشگاه چرم و کفش روسیه (MOS SHOES) گفت: روز دوم نمایشگاه چرم و کفش روسیه (MOS SHOES) سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، دکتر سنایی و هیات همراه از نمایشگاه چرم و کفش روسیه بازدید به عمل آوردند و در این بازدید در پاویون ایران حضور یافتند که نشان دهنده عزم مسئولان دولتی برای حمایت از صادر‌کنندگان است.

عزم جدی برای فتح بازار بزرگ روسیه

امسال حضور نمایندگان دولت از جمله سازمان توسعه تجارت، شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی، شرکت تعاونی اتحادیه کفاشان دست دوز نشان از جزم شدن عزم تولید‌کنندگان ایرانی برای فتح بازار بزرگ روسیه و رقابت فشرده با کشورهای رقیب نظیر ترکیه بلاروس ویتنام هند و دیگران است.

از جمله دیگر رویدادهای مهم نمایشگاه کفش روسیه حضور صادرکننده برتر و نمونه سال‌های متمادی کفش ایران (کفش پاما) است که نشان از خیز صنعت کفش برای صادرات محصول خود در بازارهای روسیه است.

تلاش تولیدکنندگان برای صادرات محصول نهایی

از طرفی شرکت آرکا چرم مهاجر که اخیرا با ورود ماشین‌آلات تمام اتوماتیک ایتالیایی و با بکار گیری تکنیسین‌های ایتالیایی و انتقال دانش فنی به ایران توانسته گام‌های مهمی در تولید و فینیش چرم‌های گاوی و گوسفندی بردارد، این امید را برای جلوگیری از خام فروشی و صادرات محصول نهایی ایجاد کرد.

KAFSH21312537777.jpg

حضور پر رنگ و قدرتمند بخش تعاون در نمایشگاه موس شوز روسیه

نکته قابل توجه حضور پر رنگ و قدرتمند «بخش تعاون» در این نمایشگاه بود. بخش تعاون با دو شرکت‌کننده از شش شرکت‌کننده حضوری جدی در نمایشگاه «موس شوز» داشتند. این دو شرکت شامل شرکت تعاونی «تچر کفش »و «شرکت تعاونی اتحادیه دست دوز تهران» بود. در ارتباط با این دو برند باید گفت که نام تچر کفش بعنوان تعاونی برگزیده استان تهران شناخته می‌شود.

عبدالرضا جعفری رئیس هیات مدیره تچر کفش نقش تعاون در صادرات غیر نفتی را موثر دانست و حضور دکتر کبیری معاونت تعاون وزارت متبوع و همکاران ایشان در اداره کل توسعه تعاون و تلاش‌های اخیر ایشان در ارتقا جایگاه تعاون را کلیدی بر شمارد.

مرکز «بازاریابی و فروش چرم و کفش » در شرف راه‌اندازی

از دیگر نکات کلیدی که در نمایشگاه کفش روسیه مورد بحث و بررسی قرار گرفت، موضوع راه‌اندازی مرکز «بازاریابی و فروش چرم و کفش» توسط تعاونی تچر کفش در روسیه بود. این مرکز زیر نظر سازمان توسعه تجارت و با حمایت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در شرف راه‌اندازی است.

KAFSH2134568.jpg

نظر سفیر ایران در ارتباط با صادرات چرمی

سنایی، سفیر ایران در روسیه در گفت‌وگو با گسترش‌نیوز حضور پر قدرت و دائمی شرکت‌های ایرانی را عامل موفقیت و ثبات صادرات محصولات چرمی دانستند و خاطر نشان کردند با حضور شرکت‌های کوچک و انفرادی صادرات این محصولات و برند‌سازی به سختی امکان‌پذیر است.

سفیر ایران خاطر نشان کرد: سازمان توسعه تجارت باید از این مراکز حمایت جدی نماید لکن سفارت و همکاران بخش اقتصادی همواره در خدمت صادرکنندگان و تولید‌کنندگان خواهند بود.

پیش‌نویس تفاهم‌نامه

میزگردی با حضور هیات ایرانی و رئیس اتحادیه کفش و چرم آلمان و نماینده اتاق بازرگانی روسیه و ایتالیا، رئیس اتحادیه کفش و چرم ازبکستان، رئیس اتحادیه کفش و جرم ویتنام، رئیس اتحادیه کفش و چرم روسیه، نماینده چرم و کفش هندوستان در محل نمایشگاه موس شوز روسیه برگزار شد.

KAFSH213123556556.jpg

نکته مهم در ارتباط با حضور ایران در نمایشگاه کفش و چرم روسیه این که شرکت سهامی نمایشگاه بین‌المللی از شرکت‌کننده‌های ایرانی این نمایشگاه حمایت قابل توجه‌ای به عمل آورد.

KAFSH2135483.jpg

حمیدرضا عاملی مدیر نمایشگاه‌های داخلی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در ارتباط با دستاوردهای نمایشگاه روسیه به پیشنویس یک تفاهمنامه اشاره کرد و گفت: بین سازمان توسعه و تجارت و مرکز بازاریابی و فروش چرم و کفش ایران در روسیه با اتحادیه چرم و کفش روسیه در خصوص همکاری‌های فی ما بین یک تفاهمنامه منعقد خواهد شد.

عاملی در این ارتباط گفت ما برای حمایت تولید داخلی و صادرات به بازارهای جهانی آماده هر نوع همکاری با تولید‌کنندگان ایرانی هستیم.

KAFSH2131235565433334.jpg

مرکز «بازاریابی و فروش چرم و کفش» تثبیت صادرات

سهراب سلیمی مدیرکل حوزه ریاست سازمان توسعه تجارت در ارتباط با ایجاد مرکز «بازاریابی و فروش چرم و کفش »نیز مرکز دائمی را برای تثبیت صادرات محصولات چرمی امری اجتناب پذیر بر شمردند.

دکتر علیرضا جعفری مسئول راه‌اندازی و رئیس مرکز چرم و کفش ایران در روسیه، اظهارکرد: نمایشگاه‌های تخصصی شرط لازم برای بازاریابی و پیدا کردن بازارهای صادراتی هستند اما مسئله مهم‌تر و شرط کافی حضور دائمی در بازارهای هدف است.

وی خاطر نشان کرد: بازار روسیه سنتی نیست و مدل آن با بازار ایران تفاوت دارد. روسیه همانند عراق و افغانستان نیست. عراق و افغانستان را باید همانند یکی از شهرهای ایران لحاظ کرد.

سهم ایران از بازار روسیه به هفتاد هزار دلار نمی‌رسد

جعفری افزود: بازار عراق درحال‌حاضر فرصت است اما سطح توقع و کیفیت تولید‌کننده ایرانی را تحت تاثیر قرارداده و به مرور زمان باعث افت کیفی تولیدات ما خواهد شد. از طرفی در صورت لحاظ تعرفه‌های بالا توسط طرف عراقی، صنعت کفش را با چالش جدی مواجه خواهد کرد. اما روسیه با یک بازار «شش میلیارد دلاری» فرصت و بازار هدف خوبی برای تولیدات ایران است. سهم ایران از این بازار به هفتاد هزار دلار نمی‌رسد یعنی «صفر درصد».

خود تحریمی توسط بخش دولتی و تشکل‌ها

مسئول راه‌اندازی و رئیس مرکز چرم و کفش ایران در روسیه در ادامه با مطرح کردن این پرسش که ( عوامل عدم صادرات چیست؟) گفت: خود تحریمی توسط بخش دولتی و تشکل‌ها از جمله مشکلاتی است که صادرات را به تعویق می‌اندازد. بخش دولتی با بروکراسی‌های زیادی مواجه است. بخشنامه‌های متفاوت، عزل و نصب‌های متعدد در حوزه‌های مدیریتی صادراتی، تغییر ات عمده در شیوه نامه‌های صادراتی، پست‌های مدیریتی لغزنده که جسارت تصمیم گیری‌های مدیران را به پایین‌ترین حد انتظار رسانده است.

KAFSH21312111111311.jpg

تشکل‌ها اکثرا فقط نام بخش خصوصی را یدک می‌کشند

وی افزود: جا دارد از مساعدت سفیر روسیه در ایران جناب آقای جاگاریان و همکاران بخش بازرگانی و بخش کنسولی سفارت روسیه در ایران و همچنین جناب آقای عبیدونف ریاست شورای تجاری ایران و روسیه در خصوص هماهنگی‌ های انجام شده جهت اخذ ویزا و حضور تولیدکنندگان ایرانی در نمایشگاه موس شوز تشکر و قدردانی نماییم.

جعفری در ادامه بیان کرد: تشکل‌ها اکثرا فقط نام بخش خصوصی را یدک می‌کشند و بعضا درگیر فضای انحصار طلبی شده و خود نیز به یک بخش شبه دولتی تبدیل شده اند.

وی افزود: در واقع هر کجا که بخش دولتی سد راهی برای بخش خصوصی بوده معمولا تشکل‌ها به کمک بخش خصوصی می‌آیند تا مشکل را حل کنند، که درحال‌حاضر خود تشکل‌ها به مانع برای بخش خصوصی تبدیل شده‌اند. گویی هر که مدت دولتش تمام می‌شود برای استراحت و انتظار، از پست‌های تشکل‌ها استفاده مینماید تا نوبت دولتش برسد. بخش خصوصی به معنای واقعی بخش خصوصی است.  مجوز مرکز چرم و کفش از سال نود و شش تا کنون مانده است؟ چرا؟بروکراسی و تمامی موارد فوق عامل آن است.

وی با اشاره به اهمیت تیم ورک یا همان کار تیمی عنوان کرد: ورود به بازار عظیم روسیه به شکل جدی و تاثیرگذار نیازمند یک کار تیمی با مشارکت بزرگان صنعت کفش و چرم کشور و نیز حمایت مادی و معنوی سازمان توسعه تجارت است.

راز حضور ماندگار کفش ایران در روسیه

جعفری با بیان این موضوع که یکی از نکات مهم حضور ماندگار در روسیه صبر و حوصله برای برند‌سازی و تثبیت جایگاه ایران برای اعتماد‌سازی کالای ایرانی است، گفت: این صبر نیازمند صرف زمان و هزینه است. این هزینه در قالب یک کار تیمی امکانپذیر است. اگر یک درصد از واردات روسیه به ایران تعلق بگیرد یعنی شصت میلیون دلار در سال این:

یعنی تحول در صنعت کفش و چرم

یعنی اشتغال‌زایی و امید نسل جوان

یعنی ارزش افزوده بیشتر

یعنی رهایی از تحریم‌ها

یعنی نوسازی صنعت

یعنی پیشرفت

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.