| کد خبر: 196392 |

زیباسازی تهران به کسب درآمد از تبلیغات در فضای مجازی موظف شد

اعضای شورای شهر تهران سازمان زیباسازی را موظف به تدوین آئین‌نامه کسب درآمد از تبلیغات در فضای مجازی کرد.

تین نیوز

اعضای شورای شهر تهران سازمان زیباسازی را موظف به تدوین آئین‌نامه کسب درآمد از تبلیغات در فضای مجازی کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، در یکصد و شصت و پنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران لایحه اصلاحیه مصوبه ساماندهی تبلیغات محیطی پایتخت بررسی شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در تشریح این اصلاحیه گفت: این اصلاحیه برای حضور صاحبان کالا و تبلیغات در راستای رونق تولید ملی و حضور مستقیم برای استفاده از تبلیغات محیطی شهر ارائه شده است.

محمدجواد حق شناس ادامه داد: سازمان زیباسازی موظف است شرایط و زمینه را برای رقابت آزاد و قانونمند بین صاحبان نام و نشان تجاری و شرکت‌های تبلیغاتی مجاز و واجد صلاحیت فراهم کند.

به گفته وی، سازمان زیباسازی موظف است به منظور کسب سهمی از بازار تبلیغات اینترنتی و فضای مجازی با رعایت قوانین، شیوه نامه‌ای را تا شش ماه آینده تدوین و به شورای شهر دهد.

 مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران نیز در این جلسه با بیان این‌که بیش از دو هزار شرکت تبلیغاتی در پایتخت ثبت شده‌اند گفت: ۸۰ درصد از این شرکت‌ها کاغذی هستند و در واقع فعالیتی ندارند.

برزین ضرغامی در جریان بررسی اصلاحیه مصوبه ساماندهی تبلیغات محیطی در پایتخت افزود: ۷۰ درصد تابلوهای تبلیغاتی کشور در تهران است و بیش از دو هزار شرکت تبلیغاتی ثبت شده اما ۸۰ درصد از آن‌ها صرفا برروی کاغذ هستند و فعالیتی ندارند.

وی ادامه داد: پرونده‌های قضایی در خصوص این شرکت‍‌ها زیاد است و این پرونده‌ها پول ساز برای سازمان نبوده است.

ضرغامی با بیان این‌که برای ترغیب شرکت‌ها در فعالیت موثر در امر تبلیغات در شرایط اخذ رتبه سازمان بازنگری و تسهیل کردیم، خاطرنشان کرد: در این راستا امروز شرکت های تبلیغاتی با درجات یک و ۲ و ۳ و ۴ می‌توانند در مزایده های زیباسازی شرکت کنند.

بهاره آروین دیگر عضو شورا نیز با بیان این‌که ایجاد محدودیت بر خلاف نظام رقابت است، گفت: رتبه‌بندی برای این کار درست نیست و نباید دایره را کوچک کنیم.

وی ادامه داد: شهرداری می‌تواند ضمانت‌نامه‌های جدی بگیرد و اگر هم پیمانکاری به تعهداتش عمل نکرد، آن‌ها را جلب کند.

 در ادامه اعضای شورای شهر تهران تصویب کردند که شرکت‌های تبلیغاتی دارای رتبه چهار که بر اساس نظام ارزش‌گذاری اداره ارشاد تهران فعال هستند نیز بتوانند در مزایده‌های سازمان زیباسازی شرکت کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.