| کد خبر: 196387 |

◄ ثبت بیش از 10 میلیون تردد در تعطیلات ایام محرم

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین، از ثبت بیش از 10 میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان قزوین طی تعطیلات ایام محرم سال جاری خبر داد.

تین نیوز

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین، از ثبت بیش از 10 میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان قزوین طی تعطیلات ایام محرم سال جاری خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین، جواد حق لطفی سرپرست اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان قزوین اظهار داشت: دستگاه‌های تردد شمار این اداره کل اطلاعات مربوط به سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و عدم رعایت فاصله طولی وسایل نقلیه عبوری در محورهای مواصلاتی استان را به ثبت می‌رسانند.

 بر اساس اطلاعات دریافتی از 61 سامانه تردد شمار برخط در محورهای مواصلاتی استان قزوین، آمار کل تردد ثبت شده از 14/06/1398 لغایت 22/06/1398 بالغ برتردد 10 میلیون و 58 هزار و 964 وسیله نقلیه بوده که آمار کل تردد ثبت شده در آزاد راه‌ها 8 میلیون و 386 هزار و 790 تردد معادل 83 درصد کل تردد استان بوده است.

بیش‌ترین میزان ترافیک در این ایام مربوط به 22شهریور ماه  بوده است در این روز آزاد راه قزوین-کرج (رفت و برگشت) با ثبت تردد 171 هزار و 793 وسیله نقلیه بیش‌ترین تردد را به خود اختصاص داده است.

وی در همین راستا افزود: متوسط نرخ جریان ترافیک(تعداد کل خودروهایی که در یک ساعت از یک مقطع عبور می‌کنند) در سطح کل راه‌های مواصلاتی استان معادل 831 وسیله نقلیه در ساعت بوده است.

بیش‌ترین متوسط نرخ جریان ترافیک در ایام یاد شده، مربوط به آزاد راه کرج-قزوین با 2 هزار و 931 وسیله نقلیه در ساعت بوده است. حق لطفی متوسط سرعت تردد در آزادراه‌ها را 88 کیلومتر و متوسط سرعت در سایر محورهای استان را 74 کیلومتر در ساعت عنوان کرد و گفت: بیش‌ترین متوسط سرعت در این ایام 109 کیلومتر درساعت مربوط به آزادراه زنجان-قزوین بوده است.

در این ایام 35 درصد وسایل نقلیه، فاصله طولی مجاز بین دو خودرو را رعایت نکرده‌اند. بیش‌ترین تخلف عدم رعایت فاصله طولی مربوط به آزادراه کرج-قزوین با 352 هزار و 552 وسیله نقلیه (معادل 56 درصد) بوده است. 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.