| کد خبر: 196376 |

◄ آیا بخش خصوصی به بنادر کوچک روی خوش نشان می‌دهد؟

سازمان بنادر و دریانوردی اخیرا اعلام کرد است که برای توسعه بنادر کوچک 48 بندر به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

تین نیوز

سازمان بنادر و دریانوردی اخیرا اعلام کرده است که برای توسعه بنادر کوچک 48 بندر به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، سازمان بنادر برای واگذاری بنادر کوچک شرایط خاصی تعیین کرده است از جمله اینکه نباید متقاضی از بخش دولتی باشد و اهلیت سرمایه‌گذار در ابعاد گوناگون بررسی شده و پس از آن با ارزیابی پارامترهای مختلف، بنادر کوچک به ارائه‌کننده بهترین طرح از نظر میزان سرمایه‌گذاری، میزان درآمدزایی و میزان اشتغال‌زایی و دیگر پارامترها واگذار می‌شود.

بیشتر بخوانید:

علی‌اکبری شریف پور بوشهری عضو اتاق بازرگانی استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با تأکید بر اینکه واگذاری بنادر کوچک به بخش خصوصی در شرایط کنونی شدنی نیست، عنوان کرد: در حال حاضر بخش خصوصی که توانایی ورود به این حوزه را داشته باشد وجود ندارد؛ در گذشته افرادی بودند که در حوزه گردشگری وارد شدند و شناور آوردند اما در نهایت شناورها زمین‌گیر شد چرا که درآمدی نبود.

او در ادامه افزود: سازمان بنادر و دریانوردی اگر از این بنادر کوچک درآمد داشت هیچ‌گاه اقدام به واگذاری این بنادر نمی‌کرد و بخش خصوصی نیز به این موضوع به‌خوبی آگاه است.

شریف پور با بیان اینکه بخش خصوصی طیف گسترده‌ای دارد یک عده ارتباطات دارند و به واسطه همین پشتوانه سرمایه‌گذاری می‌کنند، افزود: در حال حاضر تمام سرمایه‌گذاری کشور دست این بخش از سرمایه‌گذاران است.

وی با بیان اینکه به عقیده بنده بنادر کوچک سودهی لازم برای ترغیب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را ندارد، اظهار داشت: ما در حاشیه استان بوشهر 400 کیلومتر مرز آبی داریم و بخش خصوصی نمی‌تواند خارج از تعرفه‌های که سازمان بنادر مشخص کرده درآمدزایی کند در نتیجه حضور بخش خصوصی به هیچ عنوان مقرون به صرفه نیست.

عضو اتاق بازرگانی استان بوشهر تأکید کرد: که در حال حاضر هزینه با درآمد در بنادر مطابقت ندارد و بخش خصوصی نیز به خوبی این را می‌داند.

به گفته او؛ بخش خصوصی باید اسکله را از سازمان بنادر و دریانوردی اجاره کند و برخی از این زیرساخت‌ها ناقص است باید برای تکمیل آن بخش خصوصی سرمایه‌گذاری مضاعف کند تا قابل بهره‌برداری شود اما در نهایت درآمدی نخواهد داشت که بتواند هزینه اجاره‌بها را به سازمان بنادر پرداخت کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.