| کد خبر: 196349 |

◄ درخواست اجرای تجربه جهانی «شناورسازی عوارض آزادراه‌ها» در ایران

یکی از راه‌های کنترل سطح سرویس و مدیریت ترافیک در آزادراه‌های دنیا به خصوص آزادراه‌هایی با ترافیک جهتی، شناور کردن نرخ عوارض عبور است.

تین نیوز

دبیر کمیته شرکت‌های سرمایه‌گذار در آزادراه‌ها پیشنهاد داد نرخ شناور عوارض برای عبور از برخی آزادراه‌ها در نظر گرفته شود.

به گزارش تین نیوز، خدایار خاشع به خبرنگار این شبکه خبری گفت: یکی از راه‌های کنترل سطح سرویس و مدیریت ترافیک در آزادراه‌های دنیا به خصوص آزادراه‌هایی با ترافیک جهتی، شناور کردن نرخ عوارض عبور است.

وی افزود: در بسیاری از کشورها برای آزادراه‌ها به خصوص آزادراه‌های داخل شهرها، کنارگذر شهرها و آزادراه‌هایی که ترافیک زیاد دارند نرخ‌ عوارض عبور را در طول روز و یا ایام کاری و تعطیلی هفته متغیر می‌کنند.

به گفته وی این اقدام موجب می‌شود تا ضمن حفظ درآمد، ترافیک نیز مدیریت شود.

به گزارش تین نیوز، این مقام صنفی اظهار کرد: به‌طور مثال نرخ عوارض عبور در آزادراه ۴۰۷ تورنتو 6 بار روز، در روزهای کاری هفته و 2 بار در روز، در ایام تعطیل از حدود ۴۷ تا ۲۳ سنت در کیلومتر تغییر می‌کند.

دبیر کمیته شرکت‌های سرمایه‌گذار در آزادراه‌ها خاطرنشان کرد: این کار بدین صورت انجام می‌شود که برای مثال اگر در آزادراه ۴۰۷  نرخ عوارض کیلومتری به ۳۰ سنت باشد، این نرخ بین ۲۰ تا ۴۰ سنت شناور می‌شود و در ساعت ۷ تا ۹ صبح که اوج ترافیک است نرخ عوارض۴۰ سنت و قبل و بعد آن کمتر از این مقدار است.

به گزارش تین نیوز، او گفت: با این کار افرادی که می‌خواهند در ساعت  ۷  و به میزان 50 کیلومتر از این آزادراه  استفاده کنند اگر قبل از ساعت ۷ تردد کنند 10 دلار صرفه جویی می‌کنند و یا اگر قرار است ساعت ۹ بروند و عجله خاصی ندارند یک یا 2 ساعت دیرتر قرار می‌گذارند و این امر سبب می‌شود که ترافیک در ساعت اوج کاهش یابد.

خاشع تاکید کرد: معتقدم این روش برای آزادراه‌هایی نظیر تهران پردیس و شمال مناسب خواهد بود، برای آزادراهی مثل آزادراه شمال پیش‌بینی این است که ترافیک در ایام تعطیل و بین‌تعطیلی و پنجشنبه و جمعه‌ها 2 برابر ایام وسط هفته باشد که در این زمان‌ها می‌توان نرخ عوارض را تغییر داد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    پیشنهاد بسیار خوبی. امیدوارم مسئولین هم توجه داشته باشن .