| کد خبر: 196319 |

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران:

◄ امیرمکری: اراده ما بر توسعه هوانوردی عمومی است

سیاوش امیرمکری از اراده شرکت شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی برای توسعه هوانوردی عمومی خبر داد و گفت: فراهم کردن زیرساخت ها، امکانات و شرایط تسهیل کننده برای توسعه هوانوردی عمومی در فرودگاه های کشور در حال پیگیری و انجام است.

تین نیوز

سیاوش امیرمکری از اراده شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی برای توسعه هوانوردی عمومی خبر داد و گفت: فراهم کردن زیرساخت‌ها، امکانات و شرایط تسهیل‌کننده برای توسعه هوانوردی عمومی در فرودگاه‌های کشور در حال پیگیری و انجام است.

به گزارش تین‌ نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، امیرمکری در هجدهمین جلسه کمیته توسعه هوانوردی عمومی که با حضور منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی، حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و کارشناسان این مجموعه برگزار شد، با بیان اینکه شرکت فرودگاه‌ها مطابق با برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده در این مسیر باقوت پیش می‌رود، موضوع مهم تعیین تکلیف امنیت پروازها و سوخت‌گیری هواپیماها در بخش هوانوردی عمومی را مورد تأکید قرار داد و خواستار فراهم شدن زمینه‌های لازم برای آن از سوی مرجع مربوطه شد.

وی اظهار داشت: ما آمادگی داریم با شرایط فعلی از تمام ظرفیت در فرودگاه‌های کشور برای توسعه هوانوردی عمومی استفاده کنیم اما می‌بایست موضوع چگونگی تأمین امنیت پروازها و سوخت‌گیری هواپیماها مشخص شود تا مانع عملیاتی شدن این طرح نشود.

امیرمکری درباره پیشنهاد مطرح شده در خصوص استفاده از ظرفیت مرکز علوم و فنون سابق برای توسعه هوانوردی عمومی گفت: اگر قرار باشد که این مرکز وارد این حوزه شود می‌بایست مقدمات قانونی و اجرایی و امکانات مورد نیاز این مرکز که امروز با عنوان مرکز عملیات وراسی پروازی شناخته می‌شود، فراهم شود که البته همه این‌ها می‌بایست با تائید هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها و مجوز سازمان هواپیمایی کشوری صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به وجود زیرساخت‌های لازم در فرودگاه‌های کشور و بلااستفاده ماندن تعدادی از این فرودگاه‌ها، در عین حال گفت: این شرکت همراهی‌های لازم را خواهد داشت اما نباید مسیر به گونه‌ای باشد تا همه امور از تأمین زیرساخت تا تأمین امنیت به شرکت فرودگاه‌ها محول شود.

وی تأکید کرد: راه‌اندازی هوانوردی عمومی از ابتدا باید با قوت پیش برود تا خدایی ناخواسته عملی نشدن تصمیمات به متوجه شرکت فرودگاه‌ها  و ناوبری هوایی ایران باشد.

امیرمکری گفت: من اطمینان می‌دهم شرکت فرودگاه‌ها تمام تلاش خود را برای توسعه هوانوردی عمومی داشته و به عنوان حامی تاکنون اذهان مختلف را در اجرای این طرح آماده کرده است اما نباید این انتظار را ایجاد کرد که همه مفاد این طرح از سوی شرکت فرودگاه‌ها اجرا شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.