| کد خبر: 196312 |

۳۰ کیلومتر بلوک مفصلی در ۲ آزادراه زنجان نصب شد

تاکنون در ۳۰ کیلومتر از آزادراه زنجان - قزوین و زنجان - تبریز، بلوک مفصلی نصب شده است.

تین نیوز

رئیس پلیس راه استان زنجان گفت: تاکنون در ۳۰ کیلومتر از آزادراه زنجان-قزوین و زنجان-تبریز، بلوک مفصلی نصب شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سرهنگ عباس مظفری افزود: ۱۵ کیلومتر از بلوک‌های مفصلی در آزادراه زنجان-قزوین و ۱۵ کیلومتر مابقی نیز در آزادراه زنجان-تبریز است.  

وی اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به پایان مسافرت‌ها و بیش‌تر شدن حجم تردد خودروها، عملیات اجرایی نصب بلوک‌های مفصلی در سطح دو آزادراه زنجان متوقف شده است که به حتم پس از پایان تعطیلات تابستانی، پیمانکاران کار را ادامه خواهند داد.

مظفری تصریح کرد: نصب بلوک‌های مفصلی سیمانی، طوری طراحی شده است که در هنگام برخورد خودروها، میزان آسیب و خسارت وارده به وسیله نقلیه و هم‌چنین خطرات جانی ناشی از برخورد با حفاظ میانی به پایین‌تر سطح برسد.

وی افزود: عدم ورود خودروها به خط مخالف و جلوگیری از تابش مستقیم روشنایی چراغ خودروهای درحال تردد از مسیر مقابل و کم خطر بودن آن نسبت به حفاظ‌های آهنی (گاردریل) از جمله مزیت‌های بلوک‌های مفصلی نصب شده در سطح جاده‌ها است.   

مظفری اظهار داشت: به‌طور معمول میزان حوادث رانندگی در ۳۰ کیلومتر مانده به شهرها بیش‌تر است بنابراین لازم است این مقدار از مسیر ارتباطی به بلوک‌های مفصلی مجهز شده و روشنایی آن نیز تامین شود.   

استان زنجان پنج هزار و۸۴۰ راه ارتباطی دارد که از این مقدار، قریب ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه (۹۲ کیلومتر زنجان-تبریز و ۱۰۵ کیلومتر زنجان-قزوین)، ۱۱۳ کیلومتر بزرگ راه، ۳۴۲ کیلومتر راه اصلی، ۹۷۴ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۸۹۳ کیلومتر راه هم‌سنگ، برخوردار است.  

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.