| کد خبر: 196304 |

◄ چند راهکار کوتاه مدت برای افزایش ظرفیت جذب مسافران اتوبوس

با چند راهکار می‌توان بدون افزایش تعداد اتوبوس‌های درون‌شهری، طی مدت چند هفته تعداد مسافران بیشتری را بدون ازدحام بیشتر و با افزایش رضایتمندی مردم جذب کرد.

تین نیوز

آیا می‌توان بدون افزایش تعداد اتوبوس‌های درون‌شهری، طی مدت چند هفته ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی را تا چند برابر افزایش داد و تعداد مسافران بیشتری را بدون ازدحام بیشتر و با افزایش رضایتمندی مردم جذب کرد؟

بیشتر بخوانید:

در پاسخ به این پرسش و برای رسیدن به این هدف راهکارهای زیر پیشنهاد می‌شود:

1- بررسی و اصلاح مسیر حرکت اتوبوس‌ها و افزایش سرعت حرکت

۲- بررسی و اصلاح ایستگاه‌های مسیر و جابه‌جایی و بهینه کردن ایستگاه‌ها برای کم کردن زمان سفر

3- ایجاد خطوط ویژه برای حرکت اتوبوس بدون ترافیک و افزایش راحتی و کاهش زمان حرکت                     

۴-  بررسی و اصلاح روسازی مسیر حرکت اتوبوس‌ها و افزایش سرعت و راحتی مسیر حرکت

۵- بررسی و اصلاح عوامل توقف اتوبوس‌ها نظیر چراغ‌ها و تابلو‌ها و دست‌اندازهای کاهنده سرعت

6- بررسی و اصلاح نحوه دریافت هزینه سفر و کاهش زمان دریافت و استفاده از سیستم‌ اپلیکیشن و سایر برای دریافت هزینه

7- کاهش کرایه دریافتی از مسافران

8- بررسی وضعیت داخل اتوبوس و تغییر در کیفیت و کمیت صندلی‌ها و ایستاده و در نتیجه افزایش راحتی سفر

9-آموزش رانندگان برای رفتار مناسب با مسافران و رانندگی بهتر در سرعت رسیدن به ایستگاه‌ها و حرکت سریع از ایستگاه‌ها

10- ایجاد و افزایش پخش برنامه‌های صوتی و تصویری فرهنگی و آگاهی دهنده به ویژه در مورد مسیر و منطقه حرکت                                          

11- دقت در رنگ‌آمیزی و تودوزی اتوبوس‌ها برای افزایش گیرایی اتوبوس‌ها و افزایش راحتی آن

۱۲- دقت در سیستم گرمایش و سرمایش اتوبوس‌ها و افزایش کیفیت هوای داخل آنها

13- ارائه بهتر اطلاعات مسیر حرکت و ایستگاه‌ها به مسافران

14- ایجاد سیستم اعلام مسافر در انتظار در ایستگاه با فشار ساشی موجود در ایستگاه یا اپلیکیشن و مدیریت ارسال اتوبوس‌های کمکی از ایستگاههای نزدیک با پیش بینی  پارکینگ دربین مسیر برای اتوبوس‌های کمکی

15- ایجاد اپلیکیشن برای مسیر مبنی بر تعداد مسافران و اتوبوس‌های در حال حرکت و وضعیت ایستگاه‌ها و سایر اطلاعات برای مسافران استفاده کننده از مسیر و ایجاد سیستم اعلام‌در انتظار با اپلیکیشن

16- ایجاد سیستم تخفیف و جایزه برای استفاده کنندگان بیشتر از اتوبوس‌های مسیر

17- دقت در کیفیت ایستگاه‌های خط و افزایش ایمنی و راحتی ایستگاه‌ها

18- بررسی راه‌های دسترسی به ایستگاه‌ها و افزایش راحتی دسترسی به آنها و افزایش راه‌های دسترسی مربوط به سایر روش‌های حمل و نقل به ایستگاه‌های اتوبوس

19- ایجاد سیستم مدیریت حرکت اتوبوس‌ها از ایستگاه‌های بین راه و انتهایی به جای سیستم حرکت همیشه از ابتدای مسیر به انتها و برعکس

20- ایجاد سیستم مدیریت رانندگی اتوبوس محور به‌طوری‌که اتوبوس سالم همیشه در حال حرکت باشد و راننده جایگزین‌ همیشه آماده در سیستم باشد

21- ایجاد سیستم بازرسی فنی و کیفی اتوبوس‌های مسیر و خدمات اکتیو تعمیراتی احتمالی برای اتوبوس‌های مسیر

22- تغییر و اصلاح سیستم سوخت اتوبوس‌ها

23- ایجاد بوفه خودکار برای فروش آب و آب‌میوه و کیک با ایجاد سیستم جمع‌آوری آشغال در داخل اتوبوس‌ها

24- ایجاد سیستم سوار و پیدا کردن افراد معلول در اتوبوس

25- ایجاد سیستم مدیریت متمرکز یا شورای هماهنگی بین عوامل جاده، اتوبوس، راننده، مسافر و ترافیک

* کارشناس حمل و نقل

** این مطلب در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.