◄ چند راهکار کوتاه مدت برای افزایش ظرفیت جذب مسافران اتوبوس
با چند راهکار میتوان بدون افزایش تعداد اتوبوسهای درونشهری، طی مدت چند هفته تعداد مسافران بیشتری را بدون ازدحام بیشتر و با افزایش رضایتمندی مردم جذب کرد.
آیا میتوان بدون افزایش تعداد اتوبوسهای درونشهری، طی مدت چند هفته ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی را تا چند برابر افزایش داد و تعداد مسافران بیشتری را بدون ازدحام بیشتر و با افزایش رضایتمندی مردم جذب کرد؟
بیشتر بخوانید:
در پاسخ به این پرسش و برای رسیدن به این هدف راهکارهای زیر پیشنهاد میشود:
1- بررسی و اصلاح مسیر حرکت اتوبوسها و افزایش سرعت حرکت
۲- بررسی و اصلاح ایستگاههای مسیر و جابهجایی و بهینه کردن ایستگاهها برای کم کردن زمان سفر
3- ایجاد خطوط ویژه برای حرکت اتوبوس بدون ترافیک و افزایش راحتی و کاهش زمان حرکت
۴- بررسی و اصلاح روسازی مسیر حرکت اتوبوسها و افزایش سرعت و راحتی مسیر حرکت
۵- بررسی و اصلاح عوامل توقف اتوبوسها نظیر چراغها و تابلوها و دستاندازهای کاهنده سرعت
6- بررسی و اصلاح نحوه دریافت هزینه سفر و کاهش زمان دریافت و استفاده از سیستم اپلیکیشن و سایر برای دریافت هزینه
7- کاهش کرایه دریافتی از مسافران
8- بررسی وضعیت داخل اتوبوس و تغییر در کیفیت و کمیت صندلیها و ایستاده و در نتیجه افزایش راحتی سفر
9-آموزش رانندگان برای رفتار مناسب با مسافران و رانندگی بهتر در سرعت رسیدن به ایستگاهها و حرکت سریع از ایستگاهها
10- ایجاد و افزایش پخش برنامههای صوتی و تصویری فرهنگی و آگاهی دهنده به ویژه در مورد مسیر و منطقه حرکت
11- دقت در رنگآمیزی و تودوزی اتوبوسها برای افزایش گیرایی اتوبوسها و افزایش راحتی آن
۱۲- دقت در سیستم گرمایش و سرمایش اتوبوسها و افزایش کیفیت هوای داخل آنها
13- ارائه بهتر اطلاعات مسیر حرکت و ایستگاهها به مسافران
14- ایجاد سیستم اعلام مسافر در انتظار در ایستگاه با فشار ساشی موجود در ایستگاه یا اپلیکیشن و مدیریت ارسال اتوبوسهای کمکی از ایستگاههای نزدیک با پیش بینی پارکینگ دربین مسیر برای اتوبوسهای کمکی
15- ایجاد اپلیکیشن برای مسیر مبنی بر تعداد مسافران و اتوبوسهای در حال حرکت و وضعیت ایستگاهها و سایر اطلاعات برای مسافران استفاده کننده از مسیر و ایجاد سیستم اعلامدر انتظار با اپلیکیشن
16- ایجاد سیستم تخفیف و جایزه برای استفاده کنندگان بیشتر از اتوبوسهای مسیر
17- دقت در کیفیت ایستگاههای خط و افزایش ایمنی و راحتی ایستگاهها
18- بررسی راههای دسترسی به ایستگاهها و افزایش راحتی دسترسی به آنها و افزایش راههای دسترسی مربوط به سایر روشهای حمل و نقل به ایستگاههای اتوبوس
19- ایجاد سیستم مدیریت حرکت اتوبوسها از ایستگاههای بین راه و انتهایی به جای سیستم حرکت همیشه از ابتدای مسیر به انتها و برعکس
20- ایجاد سیستم مدیریت رانندگی اتوبوس محور بهطوریکه اتوبوس سالم همیشه در حال حرکت باشد و راننده جایگزین همیشه آماده در سیستم باشد
21- ایجاد سیستم بازرسی فنی و کیفی اتوبوسهای مسیر و خدمات اکتیو تعمیراتی احتمالی برای اتوبوسهای مسیر
22- تغییر و اصلاح سیستم سوخت اتوبوسها
23- ایجاد بوفه خودکار برای فروش آب و آبمیوه و کیک با ایجاد سیستم جمعآوری آشغال در داخل اتوبوسها
24- ایجاد سیستم سوار و پیدا کردن افراد معلول در اتوبوس
25- ایجاد سیستم مدیریت متمرکز یا شورای هماهنگی بین عوامل جاده، اتوبوس، راننده، مسافر و ترافیک
* کارشناس حمل و نقل
** این مطلب در شبکههای اجتماعی منتشر شده است
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.