| کد خبر: 196257 |

حمایت از تولیدکنندگان داخلی برای تامین قطعات مورد نیاز مترو

با توجه به این‌که قطعات زیادی از ناوگان مترو داخلی نیستند ولی با وجود تحریم‌ها برای تامین قطعات، گام‌هایی اساسی در راستای رونق تولید ملی برداشتیم.

تین نیوز

با توجه به این‌که قطعات زیادی از ناوگان مترو داخلی نیستند ولی با وجود تحریم‌ها برای تامین قطعات، گام‌هایی اساسی در راستای رونق تولید ملی برداشتیم. در راستای تامین قطعات قطارهای مترو از تولید‌کنندگان و صنعتگران داخلی حمایت می‌کنیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از دنیای اقتصاد، فرنوش نوبخت،‌ مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: یکی از ماموریت‌های اصلی ما در شرکت بهره‌برداری مترو،‌ موضوع تامین قطعات است و از سال گذشته طبق فرمایشات مقام معظم رهبری تلاش کرده‌ایم تا گام اساسی در راستای رونق تولید ملی برداریم. در این راستا همکاری مشترک خوبی بین دانشگاه‌ها، مترو و تولیدکنندگان داخلی ایجاد شده و خوشبختانه مشکلی برای تامین قطعات وجود ندارد.

وی افزود: سال گذشته برای تامین قطعات  سراغ تولید‌کنندگان داخلی رفتیم و دانش فنی را با نظارت دانشگاه‌ها در اختیار تولیدکنندگان داخلی قرار داده و برابر ضوابط اقدام خواهیم کرد. امیدواریم بتوانیم کمک کنیم تا داخلی‌سازی مترو بیشتر شکل بگیرد، ضمن اینکه تامین قطعات را از هر مسیری که میسر باشد، انجام می‌دهیم و اجازه نخواهیم داد ناوگان مترو به علت نبود قطعات از کار بیفتند.

نوبخت در ادامه گفت: بومی‌سازی قطعات مهم مصرفی از اولویت‌های شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه است. درحال‌حاضر بخشی از ترمزهای قطار و تجهیزات آن بومی‌سازی شده که کمک بزرگی به کاهش هزینه‌های شرکت است.

وی افزود: اگرچه شرایط موجود باعث بالا رفتن قیمت‌های تمام‌شده تامین تجهیزات می‌شود اما موفق شده‌ایم قطعه هندریل ۸۲۲ پله برقی را در همین دوره توسط متخصصان داخلی بومی‌سازی کنیم. درحال‌حاضر کمترین خرابی پله برقی را در ایستگا‌های مترو شاهد هستیم. وی درباره میزان جابه‌جایی مسافر و تعداد سفر روزانه در شبکه متروی تهران گفت: درحال‌حاضر در متروی تهران با دو هزار و ۵۲ حرکت مسافری، روزانه ۵/ ۲ میلیون سفر انجام می‌شود و با افتتاح بخش شرقی خط هفت متروی تهران، در هفته اول بهره‌برداری شاهد افزایش روزانه ۵ هزار مسافر بودیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران گفت: وظیفه ما در شرکت بهره‌برداری متروی تهران این است که شرایطی ایمن را در ایستگاه‌های خطوط مترو مهیا کنیم تا شهروندان بتوانند با آسایش از مترو برای سفرهای خود استفاده کنند. آمار مسافران و ظرفیت قطارها به‌صورت لحظه‌ای کنترل می‌شود و در ساعات پیک در خطوط مترو، شرکت از نهایت ظرفیت خود برای تسهیل در روند جابه‌جایی شهروندان استفاده کرده و روزانه ۵/ ۲ میلیون مسافر جابه‌جا می‌کند.

در همین راستا در خطوط یک، دو و ۴ مترو سرفاصله حرکت قطارها چهار دقیقه است و در خط سه با سرفاصله ۸ دقیقه خدمات‌رسانی می‌کنیم. در این خصوص ظرفیت‌های ما خوب و مناسب است و در صورت لزوم قطار فوق‌العاده به خط اعزام می‌کنیم.

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.