| کد خبر: 196254 |

◄ پیشنهاد متفاوت برای کاهش ترافیک عصرگاهی

محسن پورسید آقایی از پیشنهاد متفاوت شهرداری به منظور کاستن از ترافیک عصرهای تهران، خبر داد.

تین نیوز

نشست خبری دوشنبه های پاسخگویی با محوریت استقبال از مهر، با حضور معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، محسن پور سیدآقایی با اشاره به تشدید ترافیک در دو هفته آغازین  مهر در تهران، گفت: همواره  با بازگشایی مدارس شاهد افزایش چشمگیر ترافیک در روزهای اول مهر هستیم که در آن شهر ترافیک پرحجمی را به خود می بیند.

وی به موضوع آلودگی هوا هم زمان با کاهش دمای هوا در نیمه دوم سال پرداخت و افزود: برای این که بتوان این مهم را تحت کنترل درآورد اقداماتی صورت داداه ایم که با همراهی پلیس و مردم به اجرا گذاشته خواهد شد.

پورسید آقایی به شناور شدن ساعات کار ادارات از دو سال گذشته، اشاره کرد و افزود: امسال  شهرداری به شناور شدن ساعات کار ادارات در بعدازظهر نیز  پرداخته است که چنان چه مورد موافقت قرار بگیرد در ساعات پایانی روز نیز ترافیک کم تری را در شهر شاهد خواهیم بود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران هم چنین اعلام کرد: در دو هفته شروع به کار مدارس کامیونت های توزیع بار از ساعت شش تا ۹ صبح حق ورود به شهر و تحویل بار را ندارند و در صورت مشاهده اعمال قانون خواهند شد.
معاون شهردار تهران در خصوص قرارگرفتن مسافربرهای اینترنتی تحت نظارت این معاونت گفت: دقت داشته باشید که شهرداری تهران در مورد قیمت مسافربرهای اینترنتی هیچ کنترلی ندارد، اما بر حسب اطلاع  شرکت های مسافربرهای اینترنتی در تیر ماه 30 درصد به قیمت پایه خود افزوده اند.

پورسید آقایی تصریح کرد: دستورالعملی برای نحوه کنترل مسافربرهای اینترنتی تهیه شده که به منظور تائید برای وزاری مربوطه ارسال شده است  که به نظر می رسد تا پایان این هفته دستورالعمل ها طی مراسمی رونمایی شود. اما دقت داشته باشید که تنها شهرداری در مورد نحوه کنترل خودرو و راننده فعال در این بخش ورود خواهد کرد.

وی در مورد ارائه خدمات دوچرخه به گروه های هدف، نیز افزود: براساس مصوبه روزگذشته مقرر شد دوچرخه های بیدود به منظور استفاده دانشجویان و خبرنگاران رایگان باشد زیرا شهرداری پذیرفته تا ودیعه 159 هزار تومانی استفاده از این دوچرخه ها را بپردازد. در این بین دانشجویان و خبرنگاران تنها هزینه هربار استفاده از دوچرخه را متقبل می شوند.

پورسیدآقایی در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: یکی از نکات مؤثر در مدیریت ترافیک شهر تهران، رفتار رانندگان است چرا که نمی توان ترافیک را فقط با برنامه های شهرداری مدیریت کرد. برخی رانندگان رفتار خودخواهانه ای دارند و با توقف در تقاطع یا توقف دوبله با استدلال کوتاه بودن زمان توقف باعث ایجاد ترافیک می شوند. از این رو از شهروندان تقاضای رعایت حقوق شهروندان را داریم.

پورسیدآقایی تصریح کرد: بسیاری از والدین دانش آموزان نیز با آغاز مهر، تا زمان برقرار شدن سرویس رفت و آمد فرزندان خود را به مدرسه می رسانند  و تمامی آن ها تلاش دارند تا در مقابل مدرسه فرزند خود را از خودرو پیاده کنند که این امر باعث ایجاد ترافیک می شود. توجه به این مسئله از سوی والدین می تواند بخشی از ترافیک در اطراف مدارس را  کاهش دهد.

در این نشست هم چنین پورسیدآقایی از اقدامات 19 گانه ای برای تسهیل ترافیک در ایام آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد و افزود: مجموعه اقدامات ستاد اجرایی استقبال از مهر سال 98 در جهت مدیریت و کنترل ترافیک، روان سازی و تسهیل عبور و مرور در شبکه معابر است.

به گفته وی، هم چنین طرح های ایمن سازی در حاشیه مدارس و معابر مجاور آن شامل انجام عملیات خط کشی و نصب علائم و تابلوهای موردنیاز از دیگر اقدامات انجام شده در این ایام است. نظارت، کنترل و مدیریت ترافیک خصوصا نقاط گلوگاهی با هماهنگی مرکز کنترل ترافیک، توزیع مناسب نیروی پلیس جهت استقرار در محل های گره های ترافیکی، تسهیلات حمل و نقل عمومی با افزایش عرضه و کاهش سرفاصله در بخش مترو، اتوبوسرانی و اجرای طرح اتوبوس مدرسه توسط شرکت واحد اتوبوسرانی و نظارت بر عملکرد تاکسیرانی جهت خدمات مناسب ارائه خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران خاطرنشان کرد: مدیریت عملکرد سرویس های مدارس و برقراری سرویس مدارس در روز اول مهر و با هماهنگی آموزش و پرورش جهت استقرار سرویس ها در حیاط مدارس، آمادگی دستگاه های امدادی جهت مدیریت بهتر حوادث و سوانح ترافیکی و جلب مشارکت مردمی در مدیریت ترافیک و اعمال مقررات به منظور جلوگیری از تراکم ترافیک و عدم توقف دوبل در حاشیه مدارس از دیگر اقداماتی است که با همکاری پلیس برای روان سازی ترافیک مهرماه انجام خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.