| کد خبر: 196156 |

عضو هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات خودرو:

◄ عزم قطعه‌سازان برای ساخت قطعات الکترونیکی

عضو هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات خودرو از عزم جدی سازندگان قطعات داخلی به منظور ساخت لوازم الکترونیکی خودروهای دپو شده در پارکینگ خودروسازان خبر داد.

تین نیوز

عضو هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات خودرو از عزم جدی سازندگان قطعات داخلی به منظور ساخت لوازم الکترونیکی خودروهای دپو شده در پارکینگ خودروسازان خبر داد.

محمدرضا نجفی‌منش با رد آمار سخنگوی انجمن قطعه‌سازان مبنی بر دپو 170 هزار خودرو به دلیل نیاز به قطعات الکترونیکی، به خبرنگار تین نیوز گفت: آمار خودروی دپو شده کم‌تر از آمار اعلام شده توسط سخنگوی انجمن قطعه‌سازان است.

وی با اشاره به کمبود قطعات الکترونیکی  در صنعت خودرو، گفت: کسری قطعات الکترونیکی خودرو در زمان تحریم به دلیل تکیه قطعه‌سازی داخلی بر وارادات از کشورهای سازنده، خود را نشان داد زیرا پیش از این تمامی مایحتاج ما از خارج از کشور تامین می‌شد.

نجفی‌منش از تغییر سیاست قطعه‌سازان کشورمان به منظور یافتن راهکار دور زدن تحریم‌ها، خبر داد و گفت: قطعه‌سازان درصدد یافتن سازوکاری هستند تا با تولید لوازم الکترونیک خودروها، نسبت به تسریع تحویل خودرو به متقاضیان اقدام کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قطعه‌سازان توان تولید قطعات الکترونیکی را دارند، گفت: توان تولید قطعات الکترونیکی از گذشته در ایران وجود داشته ولی متاسفانه به دلیل تکیه بر واردات نادیده گرفته شده بود.

او به سواستفاده سودجویان و ادامه واردات قطعات نامرغوب به کشور، ابراز داشت: واردات بی‌رویه مانعی است در برابر انگیزه قطعه‌سازان تا با توان بیش‌تری به تولید مایحتاج خودروسازی کشور بپردازند.

این مقام مسئول با اشاره به این که ما استاد دور زدن تحریم‌ها شده‌ایم، گفت: کانال‌های زیادی برای واردات کالا به کشور وجود دارد که ما نیز به خوبی آن‌ها را شناسایی کرده‌ایم اما مهم باور شعار ما می‌توانیم است که در ایام تحریم ما را به خوداتکایی در تولید می‌رساند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 0 0

    چرا در شرایط غیر تحریمی و با وجود توان قطعه‌سازان برای تولید قطعات الکترونیکی ،خودرو ساز تمایلی به تامین نیاز از داخل ندارد و واردات را ترجیح میدهد؟
    وجود "مافیای واردات" بخشی از این پدیده را توجیه میکند ولی نه همه ی آن را.