| کد خبر: 196041 |

بارانداز حمل کالا در ایستگاه راه‌آهن رشت احداث می‌شود

در صورت تملک اراضی، قابلیت بارانداز ویژه حمل و تخلیه انواع بار و کالا در ایستگاه راه آهن رشت واقع در منطقه فلکده ایجاد می‌شود.

تین نیوز

 مدیرکل راه‌‌آهن شمال ۲ گفت: در صورت تملک اراضی، قابلیت بارانداز ویژه حمل و تخلیه انواع بار و کالا در ایستگاه راه آهن رشت واقع در منطقه فلکده ایجاد می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، علی خدایی ایجاد قابلیت بارانداز در ایستگاه راه آهن رشت واقع در منطقه فلکده را برای توسعه ظرفیت‌های ریلی این مسیر امری لازم و ضروری خواند و اظهار داشت: در صورت تملک اراضی، قابلیت بارانداز ویژه حمل و تخلیه انواع بار و کالا در ایستگاه راهآهن فلکده رشت ایجاد می‌شود.

مدیرکل راه آهن شمال 2، تکمیل کریدور شمال - جنوب و استفاده از حداکثر ظرفیت مسیر ریلی آن برای حمل و نقل کالا و بار را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: اتصال ایران توسط شبکه راه‌آهن به کشورهای CIS، مشترک‌المنافع تا فنلاند و صادرات و واردات انواع کالاها در این مسیر مزیت‌های بسیاری برای کشورمان به همراه دارد.

خدایی بهره‌برداری از فاز نخست راهآهن قزوین-رشت و میزان استقبال فعالان تجاری و اقتصادی برای حمل کالاهای خود از طریق این خط ریلی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: از زمان افتتاح این پروژه بزرگ، تاکنون شاهد درخواست‌های بسیار زیادی برای حمل کالا و بار از طریق راهآهن قزوین-رشت هستیم.

وی از حمل شمش آهن، ورق‌های MDF، نهاده‌های دامی و طیور توسط راه‌آهن قزوین-رشت و تخلیه آن در ایستگاه فلکده رشت خبر داد و ابراز داشت: در حال حاضر به‌علت نبود امکانات ویژه بارانداز و فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم، حمل و تخلیه انواع بارها در ایستگاه فلکده رشت به‌صورت محدود انجام می‌شود.

مدیرکل راه‌آهن شمال 2 با بیان این‌که شرایط راه‌آهن قزوین-رشت در فاز نخست فعالیت آن تنها در حوزه حمل مسافر پیش‌بینی شده است خاطرنشان کرد: هنوز مجموعه حمل و نقل بار و کالا در این مسیر ریلی تکمیل نشده است و امیدواریم در صورت مساعدت و همکاری استانداری گیلان روند انجام و تحقق این امر تسهیل شود.

خدایی از ایجاد بارانداز در ایستگاه فلکده رشت و درخواستی که از طرف اداره‌کل راه‌آهن شمال 2 به استانداری گیلان برای تسهیل‌گری در این مورد مطرح شده سخن گفت و افزود: در طرح پیشنهادی اداره‌کل راه‌آهن تقاضای واگذاری و تملک اراضی ضلع شمال غربی بین جاده فلکده و ایستگاه راه آهن جهت ایجاد بارانداز مطرح شده است.

وی متراژ زمین مورد نظر برای ایجاد بارانداز در ایستگاه راه آهن فلکده رشت را 30 هکتار اعلام کرد و اظهار داشت: استانداری گیلان در مقابل تقاضای اداره کل راه آهن شمال 2 پیشنهاد داده است که قبل از اتخاذ هر تصمیمی، ابتدا پروژه ایجاد بارانداز در این زمین 30 هکتاری توسط مشاور طرح مورد بررسی قرار گیرد.

مدیرکل راه آهن شمال 2 در پاسخ به این پرسش که ایجاد بارانداز ترکیبی و چندوجهی در ایستگاه راه آهن فلکده رشت چه زمانی نهایی خواهد شد نیز عنوان کرد: اداره کل راه آهن شمال 2 به‌شدت پیگیر تحقق این کار است از سویی دیگر نظر مجموعه استانداری گیلان هم نسبت به راه‌اندازی بارانداز بسیار مثبت ارزیابی می‌‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.