| کد خبر: 195870 |

۲۰ میلیارد ریال به بازسازی راه‌های روستایی بانه اختصاص یافت

۱۰ میلیارد ریال اعتبار از محل تملک دارایی برای راه روستای بله‌کی-کنده سوره و ۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات توازن منطقه ای و تملک دارایی نیز برای بازسازی راه روستای آلوت در شهرستان بانه اختصاص یافت.

تین نیوز

 نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۰ میلیارد ریال اعتبار از محل تملک دارایی برای راه روستای بله‌کی-کنده سوره و ۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات توازن منطقه‌ای و تملک دارایی نیز برای بازسازی راه روستای آلوت در شهرستان بانه اختصاص یافت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محسن بیگلری در نشستی پیرامون بررسی وضعیت راه‌های شهرستان بانه با اشاره به ضرورت باسازی راه‌های روستایی اظهار داشت: جاده روستاهای آلوت و جاده بله‌کی به کنده سور مهر ماه امسال به پیمانکار واگذار می‌شود و راه روستاهای بژی، میرحسام و هه لو پرشه نیز امسال تعریض و آماده آسفالت خواهد شد.

وی اضافه کرد: جاده بانه - سردشت، بانه - سوته، گردنه قرج دابان، بانه-بوئین و مسیر شیپانه جو از دیگر راه‌هایی است که باید برای بازسازی و آسفالت در اولویت قرار گیرند که بخشی از این راه‌ها امسال بهسازی می‌شود.

بیگلری افزود: بومی سازی در پروژه‌ها و بهره‌گیری از پیمانکاران بومی باعث پیشرفت در توسعه راه می‌شود چرا که ایشان به وعده‌های خود عمل کرده و در زمان تعیین شده پروژه‌ها را تحویل داده‌اند.

وی مهم‌ترین عامل توسعه نیافتگی روستاهای بانه را نبود راه مناسب دانست و گفت: روستاهای این شهرستان ظرفیت‌های بسیار خوبی به‌لحاظ گردشگری دارند که به‌خاطر نبود راه دسترسی مناسب این ظرفیت‌ها ناشناخته مانده بنابراین مناسب سازی راه‌های روستای باید در اولویت قرار گیرد.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: برای چهار بانده شدن جاده بانه-سقز ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتباراتی که در اختیار نمایندگان است به این مسیر اختصاص یافته که در هفته آینده فراخوان مناقصه قطعه چهار مسیر «کله شین» در این مسیر برگزار می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان نیز در این نشست گفت: یک‌هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهار خطه کردن جاده بانه-سقز-سیرانبند پیش‌بینی شده اما تاکنون مجوز برگزاری مناقصه صادر نشده که با برگزاری مناقصه و تعیین پیمانکار عملیات اجرایی این مسیر آغاز می‌شود.

محمدصدیق ثابتی با بیان این‌که در سفر معاون سازمان برنامه و بودجه کشور ۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای جاده بانه - مریوان اختصاص یافت،  اظهار داشت: بازسازی راه‌های روستایی از شرح وظایف اداره راه و شهرسازی خارج شده اما از تمام ظرفیت‌های قانونی برای بازسازی و آسفالت راه‌های روستایی بهره می‌گیریم.

در شهرستان بانه ۴۸۱ کیلومتر راه روستایی وجود دارد که تاکنون ۲۳۰ کیلومتر آن آسفالت شده و شاخص آسفالت راه‌ها در این شهرستان ۴۸ درصد است.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.