| کد خبر: 195815 |

صادرات گمرکات کرمانشاه 11 درصد کاهش یافت

طی پنج ماهه نخست سال‌جاری صادرات از گمرکات استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از نظر ارزش یازده درصد و از حیث وزن 17 درصد کاهش داشته است.

تین نیوز

 مدیرکل گمرک کرمانشاه گفت: طی پنج ماهه نخست سال‌جاری صادرات از گمرکات استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از نظر ارزش یازده درصد و از حیث وزن 17 درصد کاهش داشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، خلیل حیدری اظهار داشت: طی پنج ماهه نخست سال‌جاری 485 میلیون و 56 هزار و 997 دلار کالا با وزن یک‌میلیون و 108 هزار و 124 تن در گمرکات کرمانشاه، پرویزخان، خسروی و پاوه اظهار و صادر شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش 11 درصد و از حیث وزن 17 درصد کاهش داشته است.

مدیرکل گمرک استان کرمانشاه اظهار داشت: از این میزان، تشریفات صادرات از گمرک پرویزخان  221 میلیون و 692 هزار و 679 دلار کالا به وزن 404 هزار و 932 تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش 78  درصد و از حیث وزن نیز چهار درصد افزایش داشته است.

وی افزود: طی مدت مذکور گمرک پرویزخان سهم نخست میزان صادرات را در بین گمرکات استان کرمانشاه به خود اختصاص داده است.

ناظر گمرکات استان کرمانشاه ادامه داد: دراین مدت نیز تشریفات صادرات از گمرک کرمانشاه 217 میلیون و 302 هزار و 244 دلار کالا به وزن 528 هزار و 502 تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش 44 درصد و از حیث وزن 40 درصد کاهش داشته است.

حیدری خاطرنشان کرد: طی پنج ماهه سپری شده امسال تشریفات صادرات از گمرک خسروی 36 میلیون و 193 هزار و 762 دلار کالا به وزن 88 هزار و 571 تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از حیث وزن 72 درصد و از لحاظ ارزش 77 درصد رشد داشته است.

وی هم‌چنین تشریفات صادرات گمرک پاوه را 9 میلیون و 868 هزار و 312 دلار کالا به وزن 86 هزار و 117 تن عنوان کرد و افزود: این میزان کالا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از حیث ارزش 18 درصد و از لحاظ وزن 559 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرک استان کرمانشاه عمده کالاهای صادراتی از طریق این گمرکات را گوجه فرنگی تازه یا سرد کرده، لوازم خانه‌داری و پاکیزگی از مواد پلاستیکی، هندوانه تازه، کود اوره، رخام پولیش داده شده شکل داده شده یا کار شده، خربزه،کیسه نایلونی، ظروف ملامین، رب گوجه فرنگی، پیاز و موسیر، انواع بستنی حتی دارای کاکائو و سفره یک‌بار مصرف اعلام کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.