| کد خبر: 195796 |

مرز خسروی بازگشایی شد

رحمانی فضلی، وزیر کشور در مراسم بازگشایی مرز خسروی که با حضور همتای عراقی او برگزار شد، گفت: برای برگزاری مراسم اربعین تسهیلات خوبی فراهم شده است. امروز را نیز روزی تاریخی می‌دانیم که می‌تواند در شکوه و بزرگداشت هر چه بهتر مراسم اربعین تاثیرگذار باشد.

تین نیوز

پس از سال‌ها بسته بودن مرز خسروی به روی زائران کربلا به دلایل امنیتی، امروز (جمعه) با حضور وزیر کشور این مرز، که نزدیکترین پایانه مرزی ایران به عتبات است، در مراسمی بازگشایی شد.

به گزارش تین نیوز، ظهر امروز در مراسمی با حضور وزیر کشور، استاندار و نمایندگان استان کرمانشاه و مقامات عراقی مرز خسروی برای تردد زائران باز شد.

مرز خسروی نزدیکترین پایانه مرزی کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست، این مرز تا بغداد، پایتخت کشور عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا نیز ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد.

57939064

رحمانی فضلی، وزیر کشور در مراسم بازگشایی مرز خسروی که با حضور همتای عراقی او برگزار شد، گفت: برای برگزاری مراسم اربعین تسهیلات خوبی فراهم شده است. امروز را نیز روزی تاریخی می‌دانیم که می‌تواند در شکوه و بزرگداشت هر چه بهتر مراسم اربعین تاثیرگذار باشد.

وی افزود: ضمن تشکر از وزیر کشور، رئیس جمهور و نخست وزیر دولت عراق لازم است سلام رئیس جمهور و هیات دولت را به دوستان عزیز در کشور عراق عرض کنم. دولت جمهوری اسلامی ایران و رئیس جمهور آمادگی کامل را برای حمایت و معاضدت بیشتر در خصوص خدمت رسانی به زوار برای امسال پیگیری کرده است، با بازگشایی این مرز و سهولت در موضوع روادید پیش بینی می‌شود که تعداد زوار افزایش پیدا کند.

رحمانی فضلی تصریح کرد: رئیس جمهور به تمام دستگاه‌های اجرایی، دستگاه‌های مرتبط، نهادهای عمومی نظامی دستور داده در برگزاری مراسم اربعین تلاش بیشتری داشته باشند. امیدواریم زائرین در شرایط بهتر و با تسهیلات بیشتر توفیق پیدا کنند که در مراسم اربعین شرکت کنند.

یاسین الیاسری، وزیر کشور عراق نیز در مراسم افتتاح مرز خسروی گفت: برای تسهیل روند انتقال زائران به کربلا امروز به اینجا آمدیم تا مرز خسروی (منذریه در سمت عراقی) را بازگشایی کنیم؛ گذرگاهی که متاسفانه از چند سال پیش بسته شده بود.

وی افزود: اقدامات لازم برای برگزاری موفق زیارت اربعین حسینی انجام شده است.

الیاسری همچنین گفت که افتتاح این مرز منجر به فعال شدن حرکت اقتصادی میان ایران و عراق خواهد شد.

بنا بر اعلام مسئولان پایانه، مرز خسروی از ۷ صبح تا ۷ شب جهت پذیرایی از زائران اربعین آماده است.

رحمانی فضلی، وزیر کشور پیش از بازگشایی مرز خسروی هم گفته بود: بازگشایی مرز خسروی امر فرصت بسیار خوبی برای زائران است که با خدمات بهتر و تسهیلات مناسب‌تر سفر به عتبات را انجام دهند.

وی با اشاره به تلاش های انجام شده برای بازگشایی مرز خسروی برای تردد زائران گفت: تا روز پنجم محرم، بیش از 50هرتر زائر راهی عتبات شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد 200 درصدی داشته است. با توجه به سهولت ایجاد شده در مرزها و امور کنسولی، پیش بینی می کنیم که امسال تعداد زائران بیشتر از سال های گذشته باشد

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.