| کد خبر: 195717 |

«تن-کیلومتر» مبنای محاسبه کرایه حمل بار در سیستان و بلوچستان شد

شرکت‌های حمل و نقل تا پایان هفته جاری مهلت دارند آخرین اصلاحات را در این خصوص اعمال کنند تا این موضوع در سیستم مدیریت کنترل بارنامه اعمال و اجرایی شود.

تین نیوز

 رئیس اداره حمل و نقل کالای اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت:پرداخت کرایه حمل جاده‌ای کالا بر حسب «تن-کیلومتر» بجای کرایه توافقی در این استان تصویب شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمد یاسین احمدیان اظهار داشت: شرکت‌های حمل و نقل تا پایان هفته جاری مهلت دارند آخرین اصلاحات را در این خصوص اعمال کنند تا این موضوع در سیستم مدیریت کنترل بارنامه اعمال و اجرایی شود.

وی افزود: با توجه به اینکه رویکرد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در تسریع الکترونیکی کردن فرایندهای حمل و نقل جاده‌ای کالاست در این راستا حذف فیزیکی بارنامه و تولید شماره بارنامه بصورت الکترونیکی مورد توجه است.

رئیس اداره حمل و نقل کالای اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان تاکید کرد: شرکت‌های حمل و نقل باید تدابیر لازم را در خصوص بکارگیری نیروی متخصص و حرفه‌ای برای کار با سیستم رایانه و شبکه را از هم اینک در دستور کار خود قرار دهند.

وی گفت: از دیگر شیوه‌های کنترلی ناوگان حمل کالا در آینده استفاده از دوربین‌های پلاک خوان در مبدا و مقصد مسیر حمل است تا بدین ترتیب امکان صحت سنجی بارنامه‌های صادره توسط شرکت‌ها و در نهایت ثبت واقعی پیمایش ناوگان فراهم شود.

احمدیان افزود: این امر علاوه بر جلوگیری از صدور بارنامه‌های صوری در تخصیص سوخت به ناوگان به کار برده خواهد شد.

رئیس اداره حمل و نقل کالای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان بر برخورد جدی با متخلفان حوزه حمل و نقل تاکید کرد و گفت: شرکت‌های حمل و نقل باید به سمت و سویی حرکت کنند تا صدور بارنامه‌های غیر واقعی را کاملا متوقف کنند زیرا این امر علاوه بر ایجاد تبعات قانونی برای رانندگان و شرکت‌ها از طریق ثبت سفر و تناژ غیر واقعی و مخدوش کردن آمار تاثیرات منفی در برنامه ریزی و تصمیم گیری‌های مدیریتی بخش حمل و نقل خواهد داشت.

وی ادامه داد: همچنین شرکت‌ها قبل از صدور بارنامه باید از صحت کد پستی و کد ملی فرستنده و گیرنده کالا اطمینان بدست آورند و اعتبار سنجی لازم را توسط سیستم انجام دهند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.