| کد خبر: 195706 |

پیشنهاد اختصاص 30 درصد درآمد پروازهای عبوری به پدافند

جانشین قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) با بیان اینکه معتقدیم سهمی از درآمدهای پروازهای عبوری باید به قرارگاه پدافند هوایی اختصاص یابد، گفت: پیشنهاد ما 30 درصد کل درآمد بود اما این رقم قابل مذاکره است.

تین نیوز

جانشین قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) با بیان اینکه معتقدیم سهمی از درآمدهای پروازهای عبوری باید به قرارگاه پدافند هوایی اختصاص یابد، گفت: پیشنهاد ما 30 درصد کل درآمد بود اما این رقم قابل مذاکره است.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، امیر سرتیپ قادر رحیم‌زاده در‌باره نتیجه پیگیری قرارگاه پدافند بابت کسب درصدی از  درآمد حاصل از پروازهای عبوری از فضای کشور اظهار داشت: ‌از زمانی که آسمان کشور برای هواپیماهای عبوری امن اعلام شد، تعداد هواپیماهای عبوری از فضای کشور نسبت به گذشته، سه برابر شده است.

جانشین قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) ادامه داد: از آن منظر که تأمین امنیت‌ و ایمنی پرواز هواپیماهایی که از کشور عبور می‌کنند، یکی از وظایف قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) است، ‌در این راستا برای انجام دقیق این مسئولیت، ما تعداد ایستگاه‌ها، تعداد نفرات و تجهیزات رصد و پایش خود را افزایش داده‌ایم و این مستلزم یک‌سری هزینه‌ها است.

وی افزود: در این راستا از دولت و مجلس شورای اسلامی درخواست داشتیم که سهمی از این درآمدهای پروازهای ترانزیتی را به قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) اختصاص دهند زیرا به هر حال ما این پایش و رصد را انجام داده‌ایم.

رحیم‌زاده ادامه داد: در این‌باره پیگیری‌هایی را انجام داد‌یم اما اختصاص این رقم در برنامه امسال قرار داده نشد اما امیدواریم در برنامه‌های آینده گنجانده شود.

جانشین قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) در پاسخ به این سؤال که فکر می‌کنید چند درصد درآمد پروازهای عبوری باید به قرارگاه پدافند هوایی اختصاص یابد،؟ گفت:‌ ابتدا دریافت 30 درصد از کل رقم درآمد حاصل از پروازهای عبوری را پیشنهاد داده بودیم اما این رقم‌ قابل مذاکره است و سعی می‌کنیم در قالب مذاکره و تعامل عمل‌ کنیم.

وی افزود: بعد از پیشنهاد ما دوستان ‌گفتند این موضوع در برنامه 5 ساله طوری دیگر گنجانده شده است، از سوی دیگر سازمان هواپیمایی کشوری هم اعلام کرد چون بسیاری از فرودگاه‌های کشور زیان ده است، بخشی از ‌درآمد پروازهای عبوری در آن فرودگاه‌ها هزینه می‌‌شود؛ طبعا آنها دلایل خاصی برای خود داشتند ما هم دلایل خاص خودمان را داشتیم، اما با وجود انجام جلساتی در مجلس، فعلاً رقم خاصی‌ برای ما از این محل در نظر گرفته نشده است ‌اما ما دنبال این هستیم که بخشی از این درآمد به  قرارگاه پدافند هوایی اختصاص یابد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 2 0

    واقعا جای تعجب دارد چرا که اگر فرض کنیم تمام درآمد کشور در خزانه تجمیع و سپس به سازمانها و وزارتخانه تخصیص داده میشود پس بر اساس چه حساب و کتابی برخی سازمانها و نهادها تقاضای بودجه ای بیشتر از دولت دارند؟
    مگر بخشی از بودجه کشور مجموعه همین درامدها نیست؟