| کد خبر: 195702 |

صادرکننده بازار عراق:

◄ سنگ‌اندازی عراق باعث اعتصاب رانندگان شد

عدم همکاری شرکت‌های بازرسی اروپایی در اعطای مجوز، صادرات به عراق را مختل کرده است و باعث فساد محموله‌های صادراتی و هم‌چنین ترافیک سنگین در مرز چذابه شده است.

تین نیوز

عدم همکاری شرکت‌های بازرسی اروپایی در اعطای مجوز، صادرات به عراق را مختل کرده است و  باعث فساد محموله‌های صادراتی و هم‌چنین ترافیک سنگین در مرز چذابه شده است.

یک کارشناس امور گمرکی و صادرات عراق با تایید ترافیک سنگین و هم‌چنین از بین رفتن برخی محموله‌های صادراتی خوراکی به عراق، علت این موضوع را اصرار عراق به ارائه تاییدیه‌های شرکت‌های بازرسی اروپایی اعلام کرد.

علی آزادی یکی از صادرکنندگان به عراق در گفت‌وگو با خبرنگار تین نیوز با اعلام این‌که با شروع تحریم‌ها و خروج مراکز بازرسی خارجی از ایران صادرات کالا به عراق با مشکل همراه شده است، توضیح داد: با خروج شرکت بازرسی BV فرانسه از ایران و خودداری شرکت سوئیسی SGS از بازرسی کالاهای صادره به کشورهای تحریم شده از سوی آمریکا، کار صادرات کالا به کشور عراق از ایران با مشکلات خاص خود همراه شده است.

وی با تأکید بر این‌که، گمرک عراق در مرز چزابه به دلیل همراه نداشتن مجوز BV مانع ورود کامیون‌های ایرانی به خاک این کشور شده است، گفت: توقف کامیون‌های حامل بار در مزر چذابه به دلیل اعمال سیاست‌های تجاری عراق است و ایران مداخله‌ای در این خصوص ندارد.

آزادی به همکاری اتاق بازرگانی به منظور رفع مشکل صادرات به کشور عراق اشاره کرد و گفت: تعاملات خوب بین رایزن اتاق بازرگانی ایران با عراق، پس از رفتن شرکت بازرسی فرانسوی از ایران تا حد زیادی از مشکلات صادرات بین دو کشور کاست.

او تصریح کرد: پس از این جریان، در توافق صورت گرفته میان گمرک ایران و عراق مدتی صادرات به عراق تنها با نمونه‌گیری و تایید آزمایشگاه صورت می‌گرفت اما با بروز برخی مشکلات این موضوع نیز منتفی و سخت‌گیری کشور عراق در بازرسی کالا با تکیه‌بر استانداردهای این کشور از سر گرفته شد.

آزادی با یادآوری این‌که کشور عراق با استانداردهای جهانی، کالا وارد نمی‌کند، افزود: در برخی موارد استانداردهای عراق به‌ویژه در مورد لبنیات بسیار پایین‌تر از استانداردهای ایرانی است به طور مثال، شیر در ایران در بسته‌ها تتراپک و بدون مواد نگه‌دارنده با ماندگاری 6 ماه تولید می‌شود اما عراق اصرار به خرید شیر با زمان ماندگاری 15 روزه و همراه با مواد نگه‌دارنده دارد.

وی با بیان این‌که همه‌ساله با نزدیک شدن به مهرماه، ازدحام کامیون‌ها در مرز چذابه را شاهد هستیم، عنوان کرد: مشکل ازدحامی که از روزهای گذشته در این مرز شدت بیش‌تری یافته، به باسکول‌های توزین عراق برمی‌گردد که به دلیل نقص فنی متوقف شده‌اند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.