| کد خبر: 195688 |

◄ رانندگان اتوبوس شکایت از مسافران خاطی را به کجا ببرند؟

رانندگان اتوبوس باید شکایت از مسافران را با چه کسی یا کدام نهاد در میان بگذارند.

تین نیوز

عضو هیئت‌مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان مسافری کشور شغل رانندگی اتوبوس را شغل خدماتی دانست و گفت: رانندگان اتوبوس شبانه روز مشغول خدمات‌رسانی به هموطنان هستند.

به گزارش تین نیوز، مختار داوودی این مطلب را در پاسخ به اظهارات یک شهروند بیان کرد که با ارسال پیامی به این شبکه خبری از رفتار نامناسب برخی رانندگان اتوبوس با مسافران انتقاد و خواستار رسیدگی به این موضوع شده بود.

داوودی در مورد موارد مطرح شده از سوی این شهروند، اظهار کرد: بسیاری از مطالب مطرح شده از سوی این هموطن کذب محض و یا ازسر بی‌اطلاعی یا تخیلات است.

بیشتر بخوانید: انتقاد یک شهروند از برخورد نامناسب برخی رانندگان اتوبوس

این راننده اتوبوس بیان کرد:  با صراحت می‌گویم  که اتوبوس‌ها اغلب اقدام به حمل مسافر زیر نرخ  می‌کنند و افزون بر قیمت مصوب، هیچ شرکتی بلیت صادر نمی‌کند شاید این شخص به دلال پول داده باشد که بلیت برایش تهیه کرده باشند درضمن اتوبوس‌ها در مبدا و مقصد در پلیس راه توقف دارند و اگر حقی اجحاف شده باشد مسافران می‌توانند به پلیس راه مراجعه کنند.

داوودی گفت: پذیرایی از مسافران نیز اختیاری است و بابت آن پولی از مسافر دریافت نمی‌شود و آنچه در بلیت قید شده، ۹۳دصد مربوط به هزینه حمل است که ۱۵درصد آن توسط شرکت برداشت می‌شود، ۵ درصد شهرداری و ۱/۵درصد هم تجمیع بیمه‌هاست.

او افزود: در مورد این موضوع که اگر پول بیشتر پرداخت شود مسافران را به اماکن سیاحتی می‌برند به نظر می‌رسد ایشان اتوبوس را با درشکه‌های اماکن تاریخی یا قایق‌های تفریحی اشتباه گرفته است.

این راننده اتوبوس تاکید کرد: استعمال سیگار هم به ندرت در بعضی اتوبوس‌ها مشاهده می‌شود چون دوربین نظارتی در اتوبوس‌ها وجود دارد.

داوودی در مورد اظهارات شهروند مذکور در مورد سوار کردن مسافران بدون صندلی و در کف اتوبوس اظهار کرد: در حال حاضر مسافران 2 ردیف آخر هم سوار نمی‌شوند چه برسد به این‌که کف سوار شوند.

وی با تاکید بر این‌که دفاتر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در تمام پایانه‌ها برای رسیدگی به مشکلات مسافران وجود دارد، خاطرنشان کرد: مالکان این ناوگان را باید ستود که با هزینه خود که میلیاردی است بدون کمک دولت به‌روزترین ناوگان دنیا را دارند، ناوگان برخی کشورهای همسایه درحد ناوگان دهه 50  ما هستند.

این فعال صنفی بیان کرد: در حال حاضر یک دست صندلی فرست کلاس با مانیتور بالای 100 میلیون تومان است که حتی شرکت‌های هواپیمایی باوجود درآمد زیاد چنین صندلی‌هایی ندارند.

داوودی گفت: اتوبوس روز دنیا یورو ۴و ۵ است که در ایران مالک، با قرض و فروش خانه و هرچه داشته آن را تهیه کرده و در جاده‌ها مشغول خدمات‌رسانی به هموطنان است.

محمد داوری‌نژاد یکی دیگر از رانندگان اتوبوس نیز با بیان این‌که رانندگان اتوبوس باید شکایت از مسافران را با چه کسی  یا کدام نهاد در میان بگذارند، گفت: بنده هم ازطرف رانندگان اتوبوس از برخی مسافران شکایت دارم از مسافرانی که وقتی که در اتوبوس نشسته‌اند کفش‌هایشان را در می‌آوردند و به دلیل عدم رعایت بهداشت پاها، راننده و مسافران را اذیت می‌کنند.

وی افزود: مسافرانی هستند که پاهایشان را بروی صندلی گذاشته و از فشار وارده جک صندلی خراب شده و برای مسافر بعدی غیرقابل استفاده می‌شود، مسافرانی که با وجود تعبیه پلاستیک زباله برای هر صندلی، زیرصندلی‌ها زباله می‌ریزند، مسافرانی که پاهای خود را در سبد جلوی پا گذاشته و یا آدامس جویده را کنار شیشه یا به بدنه داخلی می‌چسبانند.

او تاکید کرد: مسافرانی هستند که سیگارشان را خارج از اتوبوس کشیده و پک آخرشان را داخل اتوبوس خالی می‌کنند، به مسافران می‌گویی ۲۰دقیقه استراحت یا توقف اما باید بروی دنبال بعضی‌ها و برای سوارشدن در اتوبوس پیدایشان کنی، مسافرانی که می‌پرسند ساعت چند می‌رسیم و وقتی می‌گوییم فلان ساعت و بستگی به شرایط جاده دارد قبول نمی‌کنند و خیلی از مشکلات دیگر.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • صب 0 0

    از همکاران عزیز که حقایق را گفتند ممنون ،، بنظر من این شخص مسافر نما از طرف کسانی پُر شده که حق و حقوق قانونی رانندگان را میخورند و قصد واگذاری این حقوق را ندارند و بقولی با به انحراف کشیدن اصل موضوع قصد در پیاده کردن مردم در بیراهه را دارد، اما چشم مردم فهیم ایران باز است و زحمات رانندگان را دیده و قدر دان هستند