| کد خبر: 195680 |

فرار مالیاتی هفت هزار میلیارد تومانی وکلا

رئیس سازمان امور مالیاتی از برنامه این سازمان برای اخذ مالیات از ۱۰ تا ۲۰ صنف خبر داد و گفت: پس از پزشکان در گام بعدی برای اخذ مالیات به سراغ وکلا و فروشگاه‌ها می‌رویم.

تین نیوز

رئیس سازمان امور مالیاتی از برنامه این سازمان برای اخذ مالیات از ۱۰ تا ۲۰ صنف خبر داد و گفت: پس از پزشکان در گام بعدی برای اخذ مالیات به سراغ وکلا و فروشگاه‌ها می‌رویم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، «امیدعلی پارسا» درباره برنامه‌های در دست اجرا برای ساماندهی اخذ مالیات، افزود: به تدریج همه مشاغل و اصناف کشور تحت پوشش مالیات قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به گلایه پزشکان مبنی بر اصرار برای نصب کارتخوان توسط آنها، گفت: بر اساس قانون، ساماندهی اخذ مالیات فقط به پزشکان اختصاص نداشته و به تدریج شامل سایر گروه‌ها نیز خواهد شد.

رئیس سازمان امور مالیاتی خاطر نشان کرد: قانون در حال حاضر صنف پزشکان را برای این اقدام انتخاب کرده و در آینده نزدیک به سراغ سایر اصناف خواهیم رفت. به طوری که اخذ مالیات از ۱۰ تا ۲۰ صنف جدید تا پایان شهریور انجام می‌شود.

موضوع نحوه دریافت مالیات از درآمدهای وکلا همانند پزشکان در سال‌های گذشته محل بحث بوده است به طوری که ادعای فرار مالیاتی درباره آنها مطرح شده است.

وضعیت درآمدی وکلا و به تبع آن نحوه اخذ مالیات از آنها همانند پزشکان روشن و دقیق نیست. با وجود اینکه طبق قانون باید وکلا مبلغ حق الوکاله را در قراردادها درج کنند اما در بسیاری موارد از این اقدام خودداری کرده و یا اینکه رقم‌های غیرواقعی را برای آن اعلام می‌کنند.

به نظر کارشناسان، عدم درج مبلغ حق الوکاله توسط وکلا، فرار مالیاتی محسوب می‌شود که تاکنون اقدام جدی برای رفع این مشکل انجام نشده است.

بر اساس طرحی برای ساماندهی پرداخت مالیات وکلا، قرار است پرداخت حق‌الوکاله از طریق دستگاه‌های کارتخوانی که به حساب بانکی وکلا متصل است، انجام شود.

اگرچه رقم دقیق و رسمی از میزان فرار مالیاتی وکلا اعلام نشده اما برخی گمانه‌زنی‌ها از فرار مالیاتی هفت هزار میلیارد تومانی وکلا حکایت دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.