| کد خبر: 195659 |

◄ اتصال کارخانه‌های فولاد خوزستان به شبکه ریلی

از سال ۱۳۹۳ موضوع حمل محصولات کارخانه‌های فولاد خوزستان به گروه ملی صنعتی فولاد و فولاد کاویان سپرده شد.

تین نیوز

مدیرکل راه‌آهن خوزستان، گفت: پیش از این اعلام شده بود که سالانه بیش از یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار تن از محصولات فولاد خوزستان از طریق جاده و به وسیله ۸۰ هزار دستگاه کامیون بین این کارخانجات حمل‌ و جابه‌جا می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه‌آهن جنوب، عبدالکریم درویش‌زاده ادامه داد: این میزان تردد ترافیک سنگینی را در سطح شهرستان اهواز ایجاد کرده بود که به‌همین دلیل با تلاش صورت گرفته شرایط لازم برای جابه‌جایی مواد اولیه کارخانه‌های فولاد از طریق شبکه ریلی فراهم شد.

این عضو شورای ترافیک استان به استقبال مسئولان شرکت‌های گروه ملی صنعتی فولاد ایران و فولاد کاویان اشاره کرد و افزود: بعد از بازدید تخصصی و کارشناسی که از خطوط ریلی مربوط به مسیر این دو شرکت صورت گرفت مشکلات مسیر شناسایی و نسبت به رفع آن‌ها اقدام شد و هم‌اکنون کار حمل محصولات رسما آغاز شده است.

گروه‌های مختلف فولادی و صنعتی عمده مراکز حمل بار ریلی هستند

وی با تاکید بر این‌که گروه‌های مختلف فولادی و صنعتی در خوزستان به‌عنوان عمده مراکز حمل بار ریلی هستند، ادامه داد: در بندهای ۲۴ و ۲۵ سیاست‌های کلی نظام به ایجاد مزیت رقابتی برای راه‌آهن و اتصال آن به مراکز عمده بار در جهت توسعه کریدورهای ترانزیتی اشاره شده و از آن‌جایی که حمل بار از طریق شبکه ریلی به‌عنوان یک صنعت قلمداد می‌شود، لازم است تا این حوزه بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

درویش‌زاده خوزستان را از جمله استان‌هایی دانست که به‌واسطه فعالیت گروه‌های مختلف فولادی و صنعتی؛ می‌تواند در توسعه این صنعت نقش مهمی داشته باشد، یادآور شد: در حال حاضر توجه گروه‌های فولادی استان به این ظرفیت بسیار با ارزش که صرفه‌جویی و بهره‌وری اقتصادی را در پی دارد، جلب شده است.

بر اساس این گزارش، با توجه به این‌که صرفه‌جویی در مصرف سوخت از مهم‌ترین مزیت شبکه ریلی است، در همین راستا گروه‌های فولاد شادگان و روهینا در دزفول نیز قرار است با برنامه‌ریزی صورت گرفته در آینده برای حمل محصولات و تامین مواد اولیه به شبکه ریلی متصل شوند.

راه‌آهن جنوب دارای سه محور اهواز–اندیمشک (تا ایستگاه هفت‌تپه)، اهواز–بندر امام‌خمینی(ره)–ماهشهر و اهواز–خرمشهر–شلمچه است که در مجموع دارای ۱۸ ایستگاه است که طول خطوط اصلی و فرعی به‌ترتیب ۳۹۳ و ۱۸۰ کیلومتر است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.