| کد خبر: 195651 |

نمایندگان مجلس به وزرای پیشنهادی دولت اعتماد کردند

علی اصغر مونسان به عنوان اولین وزیر وزارت خانه جدید التاسیس میراث فرهنگی و گردشگری انتخاب شد.

تین نیوز

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 12 شهریور) قوه مقننه بررسی صلاحیت دو وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش و میراث فرهنگی و گردشگری را در دستور کار داشتند.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، پس از اظهارات مخالفان و موافقان این دو وزیر پیشنهادی و همچنین مونسان و حاجی میرزایی نمایندگان با 163 رای موافق، 87 رای مخالف، پنج رای ممتنع از مجموع 255 نماینده حاضر در صحن علنی پارلمان با تصدی علی اصغر مونسان بر وزارتخانه میراث فرهنگی موافقت کردند.

همچنین نمایندگان با 200 رای موافق، 48 رای مخالف، هفت رای ممتنع از مجموع 255 نماینده حاضر در صحن علنی پارلمان با تصدی حاجی میرزایی بر وزارت آموزش و پرورش موافقت کردند.

مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، در جلسه علنی روز (دوشنبه چهارم شهریور)، نامه حجت‌الاسلام روحانی رئیس ‌جمهوردرباره معرفی محسن حاجی میرزایی و علی اصغر مونسان برای تصدی وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور را قرائت کرد.

اخیرا نمایندگان با طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به وزارتخانه موافقت کردند که طرح مذکور پس از تأیید شورای نگهبان از سوی علی لاریجانی رئیس مجلس به رئیس جمهور ابلاغ شد و حجت‌الاسلام روحانی در روز دوشنبه هفته گذشته گزینه پیشنهادی برای این وزارتخانه را به مجلس معرفی کرد.

سید محمد بطحایی وزیر سابق آموزش و پرورش حدود 3 ماه پیش از سمت خود استعفا داده بود و  سید جواد حسینی در این زمان به‌عنوان سرپرست این وزارتخانه معرفی شده بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.