| کد خبر: 195648 |

شهرداری تهران آماده همکاری با پایتخت‌های اروپایی است

اروپایی‌ها در کارکردن با شهرداری‌ها نسبت به کار کردن با دولت‌ها راحت‌تر هستند و ما می‌خواهیم از این فرصت استفاده کنیم.

تین نیوز

شهردار تهران گفت: اروپایی‌ها در کار کردن با شهرداری‌ها نسبت به کار کردن با دولت‌ها راحت‌تر هستند و ما می‌خواهیم از این فرصت استفاده کنیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا،  پیروز حناچی در راس هیاتی به دعوت «لی یونگ» - مدیر کل یونیدو - و همتای اتریشی خود  -مایکل لودویگ - وارد وین شد. وی در حاشیه سفر به وین گفت: ما در بسیاری از زمینه‌ها به خصوص در زمینه پسماند و چالش‌هایی که در سطح شهر تهران است مانند ترافیک و آلودگی نیازمند استفاده از تجربیات هستیم. به طور مثال در متروی تهران و اتصال آن به متروهای شهرهای دیگر مانند پردیس، پرند و هشتگرد تجربیات خوبی داریم اما در خصوص کاهش مصرف انرژی و کاهش مصرف سوخت فسیلی و کم کربن تجربیات بسیار بی بدیلی در وین و برلین وجود دارد که سعی می‌کنیم از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

شهردار تهران درباره سفر خود به وین اظهارکرد: ما برای شرکت در اجلاس یونیدو به اتریش آمدیم و موضوع این گردهمایی، هوشمندسازی و فناوری‌های نوین به مثابه پلی برای شهرها است. به این معنا که موضوع شهر هوشمند تحول عظیمی را در شهرها به وجود آورده است.

وی افزود:‌ وین شهری است که به علت همین تحول برای چندمین سال پیاپی در جهان رتبه اول را به خود اختصاص داده است و ما هم در تهران خوشبختانه در این زمینه زیرساخت‌های خوبی داریم. به این معنا که یکی از مزیت‌های ما نیروهای تحصیلکرده و جوانی است که در این زمینه‌ها فعال هستند.

حناچی در ادامه اظهارکرد:‌ ما تلاش کردیم در شهرداری تهران بازار خوبی را برای جوانان فراهم و فضای کسب و کار را آماده کنیم. علیرغم همه مشکلاتی که وجود دارد جهت‌گیری عمومی این است که در بحران‌ها و مشکلاتی که در شهر تهران پیش رو داریم از این ظرفیت از جمله در حوزه پسماند، ترافیک و آلودگی هوا استفاده کنیم.

شهردار تهران درباره سفر خود به برلین که در روزهای آینده انجام می‌شود نیز گفت: این شهر بعد از فروریختن دیوار برلین و انتخاب به عنوان پایتخت آلمان، تحولات زیادی را هم در حوزه گردشگری و هم در حوزه های اقتصادی پشت سر گذاشته است. 

وی تصریح کرد:‌ این شهر در حوزه‌های پسماند، آلودگی، استفاده از تجربیات در حوزه دوچرخه و کاهش مصرف انرژی و سوخت‌های فسیلی تجربیات بسیار غنی دارد. در واقع می‌توان آلمان را به عنوان یکی از کشورهای پرچم‌دار در کاهش مصرف سوخت های فسیلی نام برد. 

شهردار تهران افزود: نسل اول صنایع در کشور ما توسط آلمانی‌ها کار شده و بسیاری از این صنایع دیگر تولید نمی شوند. آلمانی‌ها بسیار علاقه‌مند هستند که آثار خود را در خارج از کشور حفظ کنند و ما هم می‌خواهیم آن‌هایی که میراث صنعتی هستند را حفظ کنیم. به همین دلیل در حال انجام گفت و گو هستیم تا بتوانیم در مورد صنایعی که داخل ایران داریم و بسیاری از آن‌ها در تهران و اطراف آن قرار دارد با طرف آلمانی همکاری کنیم.

حناچی در پاسخ به سوالی درباره آلودگی شهر تهران و بحران اقلیمی اظهارکرد:‌ اگر مسئولان ما موضوع آلودگی هوا را امسال هم جدی نگیرند سال بعد مجبور می شوند که جدی بگیرند.

وی افزود:‌ توسعه جزایر گرمایشی در کلانشهرها یک اصل است که علت آن تمرکز و تولید آلاینده‌های ناشی از تمرکز است حتی اگر نتوانیم در مورد تمرکز کاری کنیم می‌توانیم در مورد آلاینده‌ها اقداماتی را انجام دهیم. به طور مثال می‌توانیم خودروها را به خودروهای برقی تبدیل و از سوخت‌های فسیلی کمتر استفاده کنیم و توسعه دوچرخه، مترو و پیاده راه سازی را پیگیری کنیم. این‌ها مسیرهایی هستند که حتی اگر امروز نیاز به آن‌ها را حس نکنیم در آینده شرایط زندگی ما را مجبور خواهد کرد به این سمت حرکت کنیم.

شهردار تهران در ادامه گفت:‌ ما تلاش کردیم راه‌های کم‌هزینه‌تری را مطرح کنیم. عادت کردیم برای حل مشکلاتمان به دنبال «سوپرمن» باشیم اما این سوپرمن هیچ وقت نخواهد آمد و حل تمام این مشکلات با دادن اطلاعات و کمک خواستن از سرمایه‌های اجتماعی مردم و افرادی که روی مردم تاثیر گذار هستند، امکان پذیر است.

حناچی در ادامه اظهارکرد: ۴۰ درصد از  آلاینده‌های تهران مربوط به خودروهای شخصی است که عمدتا تک‌سرنشین هستند و رسیدگی به این موضوع نقطه هدف ماست.

وی افزود: در حال حاضر ۲ میلیون سفر درون‌شهری با مترو پوشش داده می‌شود که نقطه هدف ما ۶.۵ میلیون سفر است. برای رسیدن به این هدف باید مشکلات را برطرف کنیم.

شهردار تهران تصریح کرد: این امر جز با همکاری مردم میسر نیست؛ به این معنی که منتظر سوپر من و یا سیمرغ نباید باشیم و بیاییم خودمان به خودمان کمک کنیم. در تمام دنیا هم مثل آمستردام مردم تصمیم گرفتند که بیشتر از دوچرخه استفاده کنند البته در تهران در مسیرهای طولانی نمی‌توان از دوچرخه استفاده کرد اما برای مسیرهای کوتاه و محلی می‌توان از دوچرخه بهره برد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرنوشت، ملاقات شهردار تهران با برخی همتایان از کشورهای دیگر و ملاقات‌های تخصصی اعضای هیات با بخش‌های مختلف یونیدو نیز در دستورکار قرار دارد. همچنین، شهردار تهران براساس دعوتی که از سوی شهردار وین صورت گرفته است، با وی و برخی مسئولان محلی شهر وین نیز دیدار خواهد داشت. در این سفر حناچی بازدیدهایی را از مهم‌ترین پروژه‌های مدیریت شهری وین در حوزه شهر هوشمند، مدیریت پسماند، سیستم‌های امداد و نجات و آتش نشانی شهر و سیستم‌های حمل و نقل عمومی انجام خواهد داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.