| کد خبر: 195644 |

مشهد پایلوت خودروهای برقی می‌شود؟

هر سال چندین میلیون زائر داریم که می‌توانند به شکل‌های مختلف تحت تبلیغات فرهنگی در حوزه مصرف قرار داده شوند و لازمه‎اش این است که بودجه‌های ملی‌تری به استان داده شود تا فعالیت نماید. آستان قدس نیز باید ورود پیدا کند.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: ما از چند وقت پیش سرفصلی را با شهرداری شروع کردیم که خودروهای برقی است، با گروه مپنا و شهرداری مشهد نیز جلسه داشتیم تا شهر را پایلوت خودروهای برقی کنیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، رضا ریاحی در اولین جلسه شورای راهبردی چهارمین همایش ملی فناوری‌های نوین انرژی در شرکت برق منطقه‌ای خراسان، اظهار کرد: در خصوص مدیریت مصرف، آستان قدس بیشتر از آنچه که در این حوزه فکر کردیم، می‌تواند وارد قضیه شود. تا امروز هدف‌گذاری ما در مدیریت مصرف شهر مشهد بوده، در حالی که کار ملی است و روی کل آحاد جامعه باید کار کنیم.

وی افزود: هر سال چندین میلیون زائر داریم که می‌توانند به شکل‌های مختلف تحت تبلیغات فرهنگی در حوزه مصرف قرار داده شوند و لازمه‎اش این است که بودجه‌های ملی‌تری به استان داده شود تا فعالیت کند. آستان قدس نیز باید ورود پیدا کند. جدا از مدیریت دولتی، از حیث مذهبی نیز این بحث مورد توجه است زیرا صرفه‌جوی و عدم اسراف در مذهب ما مطرح شده است. آستان قدس باید حضور پررنگ‌تری در همایش فناوری‌های نوین انرژی داشته باشد.

ریاحی با بیان این‌که ما از چند وقت پیش سرفصلی را با شهرداری شروع کردیم که خودروهای برقی است، عنوان کرد: شهرداری باید در این حوزه پررنگ‌تر شرکت کند. با گروه مپنا و شهرداری مشهد نیز جلسه داشتیم تا شهر را پایلوت خودروهای برقی کنیم. از این حیث شهرداری باید در همایش حضور پررنگ‌تری داشته باشد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان رضوی بیان کرد: امسال تشکلی با حضور ۲۵ شرکت حوزه انرژی به نام خانه هم‌افزایی آب و انرژی در استان با مجوز رسمی از استانداری به عنوان نهاد مردمی ایجاد کردیم. باید این افراد در همایش دعوت شوند تا خانه هم‌افزایی آب و انرژی حضور پررنگ‌تری داشته باشد زیرا نماینده آب و انرژی در استان است.

وی ادامه داد: ما با حمایت وزارت نیرو، توانیر و کمک شرکت آذرخش پارک آموزشی فوق توزیع و انتقال در حوزه پست و خط راه‌اندازی کردیم که مراحل پایانی را طی می‌کند. با این پارک تمام متخصصان در حوزه انتقال و فوق توزیع، آموزش‌های عملی خط و پست را خواهند دید. پست ۱۲۲ کیلو ولت، آزمایشگاه، انبار و کارگاه آموزش خط انتقال نیز در این پارک ایجاد شده است. این مجموعه به‌زودی با حضور وزیر نیرو به صورت رسمی افتتاح خواهد شد. باید گروه‌هایی از همایش برای بازدید از این پارک بروند.

ریاحی در خصوص همکاری‌ها برای این همایش، گفت: تمام ظرفیت‌های خراسان برای انجام این همایش در خدمت است اما در قالب کمک مالی نمی‌توان چندان مشکل را حل کرد. باید سندیکای برق خراسان را متولی تامین مالی این کار را کنیم تا برآوردی از هزینه‌ها داشته باشند. این کار کمک به صنعت برق کشور است، بنابراین همه باید کمک کنند. انجام نیرومند این همایش بسیار مهم بوده و اعتبار مجموعه برق استان خراسان است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان رضوی با اشاره به این‌که یکی از مشکلات ما این است که در دانشگاه‌های خود دانشجویی فارغ از محیط کار تربیت می‌کنیم، تصریح کرد: این دانشجویان مدارج عالیه را طی کرده و می‌خواهند وارد بازار کار شوند اما کار نیست. باید برای این موضوع راه حل پیدا کرد. پیشنهاد من این است برای همایش بعدی عنوان مدیریت کسب و کار در صنعت برق در نظر گرفته شود تا دید جوانان باز شده و ببینند علیرغم مشکلات می‌توانند از نقطه‌ای شروع کرده و فعالیتی را راه بیندازند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.