| کد خبر: 195574 |

انتقاد رئیس کمیسیون عمران از سازمان هواپیمایی به دلیل گرانی بلیت

رئیس کمیسیون عمران مجلس علت گرانی بلیت هواپیما علی رغم کاهش نرخ ارز را ادامه فعالیت چارتری و فقدان نظارت سازمان هواپیمایی کشوری دانست.

تین نیوز

رئیس کمیسیون عمران مجلس علت گرانی بلیت هواپیما علی رغم کاهش نرخ ارز را ادامه فعالیت چارتری و فقدان نظارت سازمان هواپیمایی کشوری دانست.

به گزارش تین نیوز به نقل از خانه ملت، محمدرضا رضایی کوچی با انتقاد از افزایش غیرمنطقی قیمت بلیت هواپیما، گفت: متأسفانه نرخ بلیت پرواز در سال‌های اخیر مدام در حال افزایش است و هیچ نظارتی برای کنترل این قیمت‌ها وجود ندارد.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از تداوم فعالیت شرکت‌های چارتری در حوزه سفرهای هوایی، گفت: قطعاً یکی از عوامل اصلی افزایش قیمت بلیت هواپیما به ویژه در ایام خاص فعالیت چارترکننده هاست.

رضایی کوچی ادامه داد: در شرایط کنونی میزان تعداد مسافران و متقاضیان استفاده از حمل و نقل هوایی بسیار بیشتر از میزان صندلی‌های موجود هواپیماها است، بنابراین فعالیت چارتری در این شرایط هیچ معنایی ندارد.

وی گفت: امروز شرکت‌های چارترکننده، بلیت هواپیما را با قیمت دلخواه در بازار عرضه می‌کنند و تنها در این عرصه مردم و مسافران تحت فشارهای مالی قرار می‌گیرند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از عدم تحقق وعده سازمان هواپیمایی کشوری درباره محدود کردن شرکت‌هایچارتری، گفت: با وجود وعده این سازمان، شرکت‌های چارتری در حوزه مسافرت هوایی به فعالیت خود ادامه داده اند و هنوز اقدام خاصی در این عرصه صورت نگرفته است.

رضایی کوچی ادامه داد: در گذشته مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری عامل اصلی افزایش قیمت بلیت هواپیما را افزایش نرخ ارز اعلام کرده و می‌گفتند که با توجه به سهم ۵۰ درصدی ارز در هزینه‌های ایرلاین‌ها و هواپیماها، افزایش قیمت بلیت هواپیما طبیعی است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: حال در شرایط کنونی این سوال مطرح می‌شود که چرا با وجود پایین آمدن نرخ ارز، قیمت بلیت هواپیما کاهش نمی‌یابد؟؛ جواب این سوال تداوم فعالیت شرکت‌های چارتری و عدم نظارت سازمان هواپیمایی بر عملکرد ایرلاین‌ها است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.