| کد خبر: 195548 |

◄ برگزاری دوره آموزشی آنتی‌بیوتیک ومقاومت میکروبی در راه‌آهن جنوب

کارگاه آموزشی آنتی‌بیوتیک و مقاومت میکروبی با همکاری معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اهواز و اداره کل راه‌آهن جنوب برگزار شد.

تین نیوز

کارگاه آموزشی آنتی‌بیوتیک و مقاومت میکروبی با همکاری معاون غذا و دارو  دانشگاه علوم پزشکی اهواز  و اداره کل راه‌آهن جنوب برگزار شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه‌آهن جنوب، در این کارگاه یک روزه فریده یونسی رییس دفتر تحقیق و توسعه معاونت  غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اهواز ضمن تأکید بر مقاومت آنتی‌بیوتیکی گفت: مقاومت آنتی‌بیوتیکی یکی از مهم‌ترین معضلات بهداشتی جامعه امروز است این مساله به طور آشکار باعث خطر برای افرادی می‌شود.

یونسی در مورد عواقب ایجاد مقاومت میکروبی گفت: زمانی که آنتی‌بیوتیک نتواند تاثیر کند، نتیجه این خواهد بود که بیماری طولانی‌تر می‌شود، بیماری پیچیده‌تر می‌شود، مراجعه متعدد به پزشک یا حضور طولانی در بیمارستان را به‌دنبال خواهد داشت، چه‌بسا عفونت‌های مقاوم منجر به مرگ نیاز به داروهای گران‌تر و با عوارض بیش‌تر خواهد بود ایجاد شود.

در ادامه زهره حلاج داروساز و کارشناس دارویی ضمن  معرفی شماره تماس ۱۹۰ یا۱۴۹۰ (مرکز اطلاع‌رسانی دارو و سموم)  به‌عدم استفاده از دارو  و آنتی‌بیوتیک بدون دستور پزشک تاکید کردند.

وی در ادامه اظهار داشت: در صورت داشتن بیماری ویروسی از پزشک تقاضای آنتی‌بیوتیک نکنید و پزشک را برای تجویز آنتی‌بیوتیک تحت فشار قرار ندهید و حتی در صورت بهبودی روند استفاده از آنتی‌بیوتیک را ادامه بدهید در غیر این صورت دوره درمان را حتی در صورت بهبودی کامل کنید در غیر این صورت باکتری‌ها به‌طور کامل از بین نمی‌روند و باکتری‌های باقی‌مانده باعث عفونت مجدد می‌شود که ممکن است این بار مقاوم شده و دیگر به آنتی‌بیوتیک‌ها جواب ندهد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.