| کد خبر: 195533 |

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو اصفهان:

خودروهای داخلی از سال 92 به بعد کیفیت لازم را ندارند

در مجموع خودروهای داخلی از سال 92 به این طرف کیفیت لازم را ندارند چرا که قطعات فرانسوی خودرو اکنون تبدیل به چینی و یا ایرانی شده‌اند.

تین نیوز

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو اصفهان با بیان این‌که اکنون خریداران خودرو در بازار واقعی شده‌اند، گفت: در مجموع خودروهای داخلی از سال 92 به این طرف کیفیت لازم را ندارند چرا که قطعات فرانسوی خودرو اکنون تبدیل به چینی و یا ایرانی شده‌اند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، حمیدرضا قندی در خصوص وضعیت بازار خودرو، اظهار کرد: ثبات نرخ ارز طی دو ماه اخیر و هم‌چنین افزایش تولید ساپیا و ایران خودرو طی 10 روز گذشته موجب کاهش قیمت خودرو شده است.

وی با بیان این‌که در حال حاضر خریداران خودرو در بازار واقعی شده‌اند، توضیح داد: اکنون هم‌مانند گذشته افراد برای سرمایه گذاری، پنج یا 10 خودرو را احتکار نمی‌کنند و اگر مصرف کننده‌ای نیاز به خرید داشته باشد وارد بازار خودرو می شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو اصفهان در خصوص اعتقاد برخی خریداران واقعی خودرو مبنی بر بالا بودن قیمت‌ها در بازار، اظهار کرد: واقعیت این است که نرخ خودرو بیش از این کاهش نمی‌یابد و تورم موجود بر تمام قیمت ها اثر گذاشته و نرخ کنونی خودرو، کف قیمت‌هاست.

وی با بیان این‌که در حال حاضر قیمت خودرو براساس عرضه و تقاضا مشخص می‌شود، تاکید کرد: در صورتی که شرکت‌های خودروساز افزایش تولید داشته باشند، شاهد تداوم کاهش قیمت خودرو و ثبات بازار خواهیم بود.

قندی با اشاره به کاهش قیمت خودرو طی 10 روز گذشته، اظهار کرد: در حال حاضر پراید 44 میلیون و 500 تومانی در بازار به 43 میلیون تومان رسیده و دنا پلاس معمولی با بیش‌ترین کاهش نسبت به 10 روز پیش با 10 میلیون تومان افت قیمت، به 122 میلیون تومان رسیده است.

وی افزود: خودرو 206 نسبت به 10 روز پیش حدود دو میلیون تومان ارزان شده و یا برخی خودروها هم‌چون ال 90 که تولید ندارند، تغییر قیمتی نداشته است.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو اصفهان با اشاره به وضعیت بازار خودروهای دست دوم، گفت: خودروهای دست دوم شرایط خاص خود را دارند و قیمت‌گذاری آن بر مبنای خودروهای صفر کیلومتر است. برخی افراد که توان مالی کم‌تری دارند گرایش به خودروهای دست دوم دارند و بقیه نیز خریدار خودروهای نو هستند.

وی در خصوص کیفیت خودروهای داخلی و اعتقاد برخی تعمیرکاران مبنی بر کیفیت بهتر خودروهای قدیمی‌تر، تصریح کرد: کیفیت خودرو طی دو سال گذشته بهتر شده، اما نه تا حدی که مورد انتظار است، اما در مجموع خودروهای داخلی از سال 92 به این طرف کیفیت لازم را نداشته، چرا که قطعات فرانسوی خودرو اکنون چینی و یا ایرانی شده‌اند.

قندی در خصوص از رده خارج شدن پراید و پژو 405، گفت: اگر پژو 405 از رده خارج شود جایگزین آن اس‌ال‌دی با همان رده قیمت است، اما اگر پراید از رده‌خارج شود با وجودی که کیفیت خوبی ندارد خودرویی ارزان‌تر از پراید در بازار نیست.

وی ادامه داد: تنها خودرویی که تا حدودی با پراید برابری می‌کند تیبا است که با 10 میلیون تومان قیمت بالاتر، مردم قدرت خرید کم‌تری خواهند داشت.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو اصفهان در خصوص این‌که آیا امکان از رده‌خارج کردن پراید وجود دارد یا خیر، اظهار کرد: از سال گذشته قیمت پراید حدود دو برابر افزایش یافته است، این در حالیست که بقیه قیمت خودروها، مواد اولیه و اجناس دیگر اصناف پنج و یا حتی 10 برابر افزایش یافته است.

وی افزود: جدا از بحث خودرو، در حال حاضر افزایش قطعات خودرو هم‌چون لاستیک بیش‌تر از خودرو است.

قندی گفت: خودروهای زیر 100 میلیون تومان اکنون مربوط به دو شرکت ایران خودرو و سایپا است و نمی‌توان برای کیفیت آن‌ها رده‌بندی مشخصی اعلام کرد.

وی در خصوص وضعیت خودروهای خارجی، اظهار کرد: قیمت خودروهای خارجی تنها وابسته به ارز است و با افزایش نرخ دلار بهای خودروها نیز بالا می‌رود.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو اصفهان با بیان این‌که برخی خودروهای خارجی صفر کیلومتر تا 30 درصد و خودروهای داخلی بین 20 تا 25 درصد کاهش قیمت داشته‌اند، گفت: با این وجود رکود بر بازار خودروهای داخلی و خارجی سایه افکنده است. 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.