| کد خبر: 195426 |

۸۱ میلیون مسافر ظرف هفت سال در مسیر ریلی خراسان جابه‌جا شده اند

شمار ایستگاه‌های راه آهن خراسان ۲۳ باب است و روزانه ۹۴ رام قطار مسافربری و ۱۰ رام قطار باری در این مسیر ریلی به صورت رفت و برگشت حرکت می‌کنند.

تین نیوز

 افزون بر بیش از ۸۱ میلیون مسافر ریلی از سال ۱۳۹۲ تا پایان مرداد ماه امسال در مسیر راه آهن مشهد به ۲۴ شهر و مرکز استان در سطح کشور جابه‌جا شده‌اند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سرپرست اداره کل راه‌آهن خراسان رضوی روز شنبه پیرامون این موضوع گفت: افزون بر چهار و نیم میلیون نفر از این تعداد مسافر ریلی ظرف ابتدای امسال تا پایان مرداد ماه از شبکه راه‌آهن برای سفر به مشهد از دیگر نقاط کشور و بالعکس بهره برده‌اند.  

مصطفی نصیری ورگ افزود: جابه‌جایی افزون بر ۷۶ میلیون مسافر ریلی از سال ۱۳۹۲ تا پایان سال ۱۳۹۷ در دوران مدیریت دولت تدبیر و امید رکورد جدیدی در حمل و نقل مسافر برای خراسان رقم زد که معادل جابه‌جایی ۱۴ میلیون و ۲۱۲ هزار و ۴۹۳ مسافر در مسیرهای ریلی منتهی به مشهد است. این تعداد مسافر از زمان راه‌اندازی راه‌آهن مشهد در سال ۱۳۳۶ تا کنون بی‌سابقه بوده است.

وی ادامه داد: آن‌چه از افزایش تعداد مسافر با اهمیت‌تر است بهبود کیفیت خدمات ارائه شده به مسافران و زائران بارگاه منور رضوی است. از رده خارج کردن واگن‌های با عمر بالا، واگن‌های اتوبوسی و شش تخته و جایگزینی آن‌ها با ناوگان جدید و واگن‌های چهار تخته از اقدامات کیفی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در مسیرهای منتهی به مشهد هستند.  

سرپرست اداره کل راه‌آهن خراسان گفت: در حالی که واگن‌های اتوبوسی و شش تخته به ترتیب گنجایش ۹۰ و ۶۰ مسافر را داشتند، در واگن‌های چهار تخته این تعداد به ۳۲ و یا ۴۰ مسافر کاهش یافته اما با افزایش ضریب اشغال قطارها و برنامه‌ریزی جدید، کاهش صندلی قطارها را در ناوگان ریلی جبران کرد.

وی میزان رشد سالانه جابه‌جایی مسافر در مسیرهای ریلی خراسان را طی هفت سال گذشته حدود هشت درصد اعلام و بیان کرد: شمار ایستگاه‌های راه آهن خراسان  ۲۳ باب است و روزانه ۹۴ رام قطار مسافربری و ۱۰ رام قطار باری در این مسیر ریلی به صورت رفت و برگشت حرکت می‌کنند.  

از مجموع ۱۰ هزار کیلومتر ظرفیت شبکه ریلی کشور هزار و ۴۰۰ کیلومتر آن معادل ۱۴ درصد در خراسان رضوی قرار دارد. تراکم ریل در این استان نسبت به مساحت آن دو برابر میانگین کشوری است و سالانه به واسطه وجود بارگاه منور رضوی در مشهد بیش از ۴۰ درصد قطارهای مسافربری ایران به مشهد رفت و آمد می‌کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.