| کد خبر: 195421 |

◄ مالکان خودرو از نصب مخازن سی‌ان‌جی دست دوم خودداری کنند

در جریان فرآیند معاینه فنی خودروهای گازسوز، ۲۵ هزار مخزن سی ان جی غیراستاندارد و ناایمن نصب‌شده روی خودروهای گازسوز، تنها در کلان‌شهر تهران شناسایی و تعدادی از آن‌ها، بدلیل عدم رفع نقص و انطباق با استاندارد، معدوم شد.

تین نیوز

 مدیرکل استاندارد تهران با اشاره به خطرآفرین بودن مخازن سی‌ان‌جی هشدار داد: مالکان نسبت به خرید و نصب مخازن دستکاری شده و دست دوم روی خودروها خودداری کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان تهران، محمودرضا طاهری گفت: مالکان خودروهای گازسوز در صورت لزوم تعویض و جایگزینی مخازن سی‌ان‌جی روی خودروهای خود، برای اخذ برگه و برچسب معاینه فنی، تحت هیچ شرایطی نباید از مخازن دست دوم، بازسازی‌شده و نظیر آن خریداری و استفاده کنند.

وی با تشریح این‌که مخازن دست دوم بازسازی شده، گاهی به عنوان مخازن نو در مراکز صنفی غیرمجاز عرضه می‌شود، گفت: این مخازن مورد تایید سازمان ملی استاندارد نیست، خریداری و نصب آن ممنوع بوده و انتظار می‌رود شهروندان در صورت مشاهده، مراتب را از طریق سامانه گویای ۱۵۱۷ به اداره کل استاندارد استان تهران اعلام کنند.

مدیرکل استاندارد تهران با اشاره به گذشت دو سال از آغاز اجرای مراحل عملیاتی طرح بازرسی و آزمون دوره‌ای مخازن سی‌ان‌جی نصب شده روی خودروهای گازسوز در کشور گفت: در جریان فرآیند معاینه فنی خودروهای گازسوز، ۲۵ هزار مخزن سی‌ان‌جی غیراستاندارد و ناایمن نصب‌شده روی خودروهای گازسوز، تنها در کلان‌شهر تهران شناسایی و تعدادی از آن‌ها، به‌دلیل عدم رفع نقص و انطباق با استاندارد، معدوم شد.

طاهری ادامه داد: با رفع نواقص و تعویض مخازن مذکور، سطح ایمنی مالکان، سرنشینان و شهروندان به نحو چشم‌گیری ارتقاء یافته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.