| کد خبر: 195383 |

◄ قرارگاه خاتم‌الانبیا در کیش جزیره مصنوعی می‌سازد

این پروژه فعلاً در حد تفاهم‌نامه است و به مرحله عقد قرارداد نرسیده و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز توضیح بیشتری درباره آینده این جزیره مصنوعی، از جمله نهاد مسئول بهره‌برداری از آن بیان نکرده است.

تین نیوز

بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که امروز میان سازمان منطقه آزاد کیش و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا امضا شد، این قرارگاه یک جزیره مصنوعی، با کاربری تفریحی و مسکونی، در جزیره کیش می‌سازد.

به گزارش تین نیوز، ساخت این جزیره مصنوعی بخشی از تفاهم‌نامه‌ای است که برای پروژه لایروبی حوضچه شرقی بندر تجاری کیش به امضای سعید محمد، فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا و غلامحسین مظفری، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، رسیده است.

این پروژه فعلاً در حد تفاهم‌نامه است و به مرحله عقد قرارداد نرسیده و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز توضیح بیشتری درباره آینده این جزیره مصنوعی، از جمله نهاد مسئول بهره‌برداری از آن بیان نکرده است.

مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، تنها به ذکر این نکته بسنده کرده که با اجرایی شدن این تفاهم‌نامه، سازمان منطقه آزاد کیش صاحب یک جزیره مصنوعی ۵۰۰ هزار متر مربعی با کاربری تفریحی و مسکونی خواهد شد.

تکمیل مطالعات و اجرای پروژه عملیات لایروبی حوضچه شرقی بندرتجاری کیش و احداث جزیره مصنوعی به صورت طرح وساخت (EPC) که شامل طراحی و مهندسی ساخت این جزیره مصنوعی، ساخت دایک موقت، لایروبی، استحصال و تراکم دینامکی از جمله مفادی است که در تفاهنامه مذکور به امضا دو طرف رسیده است.

مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزادکیش با ابراز خرسندی از امضای این تفاهم‌نامه گفت: با توجه به این که کیش میزبان طرح های بزرگ و در سطح ملی است، کیفیت انجام طرح برای سازمان منطقه آزاد کیش حایز اهمیت است. بنابر این سازمان سعی دارد با بهره گیری از ظرفیت شرکت های مطرح داخلی گام های اساسی را در زمینه رشد و توسعه کیش و عملی نمودن ماموریت های این سازمان بردارد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 0 0

    مگر جزیره ی طبیعی کم داریم که رفته ایم سراغ مصنوعی ؟