| کد خبر: 195292 |

مدیرحوزه‌های علمیه قم دردیداربا مدیرعامل راه‌آهن:

همواره قدردان تلاش‌های راهبردی شرکت راه‌آهن در کشور هستیم

به‌ عنوان حوزه و نهاد دین، همواره قدردان خدمات و تلاش‌های دوستان در بخش راهبردی شرکت راه‌آهن کشور هستیم.

تین نیوز

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: به‌ عنوان حوزه و نهاد دین، همواره قدردان خدمات و تلاش‌های دوستان در بخش راهبردی شرکت راه‌آهن کشور هستیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، آیت‌اله علیرضا اعرافی در دیدار با مدیرعامل راه‌آهن، ضمن اشاره به ویژگی‌های خاص شهر مقدس قم، افزود: هر کاری در این شهر صورت گیرد، تجلی جهانی خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: به دلایل مختلف اقتصادی، امنیتی و اجتماعی، بهره‌گیری از راه‌آهن، امر بسیار مهمی است که باید به سمت وضع مطلوب و توسعه حمل‌ونقل ریلی حرکت نماییم.

آیت‌اله اعرافی با بیان این‌که برغم فعالیت‌های ارزشمند متولیان امر، حمل ‌ونقل ریلی کشور با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد، تصریح کرد: اقدام‌های راه‌آهن کشور در دهه‌های اخیر به ‌عنوان وظیفه ملی و دینی به خوبی صورت گرفته است.

مدیر حوزه‌های علمیه بر برخورداری و تقویت نگاه‌های بین‌المللی در حوزه حمل‌ونقل ریلی تاکید کرد و یادآورشد: همواره باید رویکردهای بین‌المللی را در سطوح مختلف فعالیتی ارتقا دهیم.

وی براستفاده حداکثری از شرایط تحریم برای ارتقای خودکفایی‌ها تاکید کرد وگفت: احساس آرامش و راحتی مسافران و بهبود خدمات در راه‌آهن کشور مقوله‌ای ارزشمند است و امیدواریم همواره در راستای ارتقای این خدمات اقدام‌های عملیاتی ارزشمندتری در دستور کار قرار گیرد.

آیت‌اله اعرافی، ارتباط راه‌آهن برون‌شهری و مترو را از همراهی‌های کلان و مهم برشمرد و ابرازداشت: اقدام‌هایی که راه‌آهن کشور در راستای ایجاد و تقویت همکاری‌ها انجام می‌دهد، بسیار ارزشمند است.

امام‌جمعه قم در ادامه سخنان خود تصریح کرد: تمام مجموعه‌های اداری قم باید از نگاهی بین‌المللی برخوردارباشند. قم باید به ‌عنوان پایگاه مهم ظرفیت‌های بین‌المللی مدنظر مسئولان قرار گیرد.

وی اظهارداشت: در این شهر، بالغ ‌بر ۱۷۰ هزار نفر از ۱۰۰ ملیت جهان حضور دارند و در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها و در رشته‌های علوم اسلامی و انسانی تحصیل می‌کنند.

وی به فعالیت ۳۰۰ مرکز آموزشی و پژوهشی شهر مقدس قم اشاره کرد و یادآورشد: شهر قم در عرصه نشر و انتشارات، دومین شهر بزرگ کشور به شمار می‌آید که در عرصه نشر معارف دینی نخستین شهر است.

آیت اله اعرافی با بیان این ‌که در این شهر ذخایر بزرگی از کتاب‌های فاخر بین‌المللی گنجانده‌ شده است، اظهارداشت: در قم بالغ‌بر ۲۰۰ رشته در عرصه علوم اسلامی و انسانی ارائه می‌شود؛ قم نیروهای فاخری را در جای‌ جای جهان تربیت نموده است.

وی با تأکید بر این ‌که باید هدف‌گذاری‌های راهبردی، دقیق و گام‌به‌گامی را در دستور کار قراردهیم، خاطرنشان کرد: نگاه جامع، دقیق و ناظر به برنامه راهبردی، باید گستره بیشتری را پوشش داده، ارتباطات بین‌المللی و ریلی با کشورهای مختلف را در دستور کار خود قراردهیم.

 

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.